handdator

Visa fullständig version : Usch vad tråkigt



Mats J
2006-05-24, 14:10
http://www.mft.nu/faktura.htm

Varför klarar inte folk av att sköta en sån enkel sak som att betala i tid :evil:
Här ställer hobbyhandlare upp och ger oss förtroendet att betala på faktura vilket för mig är helt otroligt bra och så finns det dönickar som inte betalar, åhhh så irriterad jag blir :evil:

Hoppas att dom tjyvaktiga skatorna som skiter i att betala får vägglöss o klåda så att dom inte kan sova, SKÄMS PÅ ER!
Mats J

AM
2006-05-24, 14:17
Tyvärr är det lika illa för mig på Air Media. I mitt fall handlar det om tiotusentals kronor som inte är betalda.

Så nu blir det räfst och rättarting.

/Ove

Tobbe O
2006-05-24, 14:46
Oftast så lämmnas inte kredit till nya kunder, men risken att bli blåst tror jag är lika stor ändå. Jag har ett exempel på vad en bekant som driver en liten performance firma råkade ut för. Det var en kille som beställde grejor för 1500:- första gången och för 1300:- andra gången och betalade i tid båda gångerna, tredje beställningen när han vunnit förtroende så beställde han för 17000:- och efter ett år så hade han fortfarande inte betalat en spänn. :cry:

Bara ett exempel på hur det kan bli!

Tobbe

zeno
2006-05-24, 15:17
Men jag kan för mitt liv inte förstå hur man gör en sådan sak.
Går inte det till Kronofogden och drivs sedan in via personens lön eller liknande?
Personen i fråga får sk betalningsanmärkning och därmed en massa trassel vid hyra av bostad och köp av tv på Siba.

peiter
2006-05-24, 15:43
Vet hur det känns. har haft kunder som skött sig i många år
och plötsligt bara skiter i att betala, ligger ute med tiotusentals kronor.
Men har inlett samarbete med fogden och då brukar folk betala illa kvickt.

Det är bara synd att sådant händer

Tobbe O
2006-05-24, 15:46
Ett problem är väl om det inte finns något för fogden att "hämta".

Tobbe

peiter
2006-05-24, 15:55
Det har du rätt i, har bara hänt en gång lyckligtvis.

Kenna
2006-05-24, 16:59
Som vanligt är det några få "rötägg" som ställer till det för den stora massan, förhoppningsvis har jag handlat och betalat i tid så många ggr att jag anses som betrodd även framöver.

Tobbe O
2006-05-24, 17:40
Det är jädra synd att det finns "rötägg" som förstör, men jag tror inte att dom brukar vara så långlivade som modellflygare.
Personligen så är jag så att jag betalar gärna samma dag eller dagen efter det att jag fått grejorna, för att på nåt vis poängtera att jag är en som betalar för mig. Sedan så skulle jag då aldrig beställa något om jag vore "black".

/Tobbe

zeno
2006-05-24, 17:53
Jag gör detsamma, betalar samma dag jag får grejerna på posten.
Förskottsbetalning är en grej som funkar också!
Allt för att slippa postens extra avgifter :)

Tobbe O
2006-05-24, 18:09
Precis, postförskottsavgift på 40 spänn känns ju helt onödigt att betala när man istället kan köpa annat för dom pengarna.

Tobbe

DrHanke
2006-05-24, 20:16
absolut, förskottsbetalning fungerar klockrent, handlar man från andra länder är det ju så det fungerar med kreditkort. Handlar man från ex ÖMH kan man ringa dit så drar de på kortet direkt å skickar varorna! Många hobbyhandlare har bra tjänster men e dåliga på att proklamera ut vad som erbjuds, det är sånt man har fält säljare till som kan visa produkterna samt berätta om hur man enklast kan beställa och betala.

tobbe
2006-05-25, 15:00
99% av kunderna betalar omgående utan några påminnelser men rötägg finns ju... Vi överlämnar numera våra krav till ett inkassoföretag som heter Visma Collectors. De tar över ärendet och sköter kontakten med kronofogden. Skulle inte det hjälpa så har en viss internationell motorcykelklubb starka och övertygande metoder att driva in skulder. Visserligen får man bara ut halva fakturavärdet men bättre det än inget. Och personen i fråga lär inte göra om fadäsen.

/Tobbe

AM
2006-05-25, 16:19
....jag försökte med att låta en Oldtimer-mopedklubb i Lund driva in mina obetalda skulder, men det funkade inte. Deras Crescent'ar och ILO's skrämde nog inte tillräckligt... Förvisso var det en och anna Puch Dakota och Zündapp KS-50 med i gänget, men det hjälpe inte...

Hmmm..... har hört talas om de grå Pantrarna... :lol:

Nej, skämt åtsido -som frukthandlaren sa - 99% sköter sig bra.

Mvh
Ove

Mr J
2006-05-25, 16:34
Fan Ove, nu funderar jag ju på att hålla inne med betalningen bara för att få se mopparna... 8)

AM
2006-05-26, 09:00
:lol:
Mvh
Ove

ssn
2006-05-26, 20:18
Hmmmm Moki 180 med tillbehör.....

Skicka mopparna direkt OVE!!!!! Nemas betalas härmedas.. Skall se dom först!!!! 30 mil på moppe!!!!! :D :D :D :D

Sosen...

AM
2006-05-27, 14:39
Det kan ta lite tid för 50cc-ligan att köra till Ulricehamn från Hjärup. Det blir väl en dagsfärd med minst 50 loppor på stiften, 75 liter 2,5% mopedbensin, 100 koppar kaffe och oräkneligt antal insekter i ansikte och mun. Men när Hjärupsindrivarna väl kommer farande mörknar horisonten och t.o.m. de grå pantrarna går och och gömmer sig... :lol:

Mvh
Ove