handdator

Visa fullständig version : e de nysvenska



qv
2006-05-30, 23:08
Din gajd i RC-kosmos

Har lite svårt för gajd och jos, i min värd heter det guid, juice

jos finns med i SAOL och det är inte omöjligt att gajd har hittat dit också.
Men det hela beror väl på att man har passerat 20 år mer än en gång.
Trevlig med ett nytt ställe förövrigt.


/janne

Nyroth
2006-05-30, 23:26
Din gajd i RC-kosmos

Har lite svårt för gajd och jos, i min värd heter det guid, juice

jos finns med i SAOL och det är inte omöjligt att gajd har hittat dit också.
Men det hela beror väl på att man har passerat 20 år mer än en gång.
Trevlig med ett nytt ställe förövrigt.


/janne

Hej hopp!
Som utflyttad gotlänning så har jag inga problem med ordet gajd.
Har gajdat mången turist genom visbys stensatta gator, dock har vi alltid blandat vodkan med juice efter avklarad gajdning.

Mvh,
niklas

Mats
2006-05-31, 16:26
Håller med qv. "Gajd" ser ju bara infantilt ut. Liksom "lajv". Urk.
Annars klingar slogan rätt bra i mun. :)

Tobbe O
2006-05-31, 17:56
Måste vara jobbigt att reta sig på skrivfel mm. Det fanns en tråd om det på SMF (om särskrivning bland annat), så jag hoppas att vi slipper det här. Så tycker jag iallafall

Mvh
Tobbe

colsson
2006-05-31, 20:18
Har själv svårt för "janne" i min värld heter det "Jan" :roll:

qv
2006-05-31, 22:01
Måste vara jobbigt att reta sig på skrivfel mm. Det fanns en tråd om det på SMF (om särskrivning bland annat), så jag hoppas att vi slipper det här. Så tycker jag iallafall

Mvh
Tobbe

Jag tror inte att det som står i "logan" är skrivfel. Det lär nog vara valt med omsorg. Förövrigt så stavar jag inget vidare heller, det är ett evigt blädrande i SAOL för att veta om det blir rätt. Det som är bäst för mig med internet är att numera stavar jag bättre. Skall man söka efter info så måste man förutom att skriva rätt ord i sökningen även stava det rätt. När man sedan bedömmer informationens "kvalite" så lägger jag in som en parameter hur mycket stavfel jag hittar.

Så det är inte för att klanka (undrar om det finns i SALO) som jag undrade om det var nysvenska utan det var för att kolla om det var valt med omsorg.

Visste ni föetrsen att om de fösrta två boestäkvrna och de sista två står rätt så kan man läsa orden även om de övirga ligger huller om buller.

Född jan
kallas QV eller Janne