handdator

Visa fullständig version : Taskiga gängor på avgasutblås...



Zekee
2006-06-05, 23:49
Hur göra, min avgaskrök skramlar lös hela tiden! Gängorna i toppen börjar sacka... Jag har funderat på kemisk metall i gängorna... Har ni någon bättre ide´? Motorn i fråga är en Os 70fs

tonic
2006-06-06, 01:35
Hur göra, min avgaskrök skramlar lös hela tiden! Gängorna i toppen börjar sacka... Jag har funderat på kemisk metall i gängorna... Har ni någon bättre ide´? Motorn i fråga är en Os 70fs

Limma skruven med epoxi. lägg den i ugnen på ca:80 grader i ca 30 min. Efter det kommer den inte lossna. Kan vara svårt att demontera den senare i tiden om det behövs. Använd inte snabbepoxi, välj ett långsamhärdande lim till detta. Oftast står det också på kartongen hur många grader man ska härda det med och hur lång tid.

Lycka till.

Zekee
2006-06-06, 01:51
ska jag alltså klegga i lite epoxy i utblåset på motorn och sen gänga dit kröken... sen in i ugnen med hela motorn? Ska jag skruva bort motorn eller kan jag låna pizza ugnenpå lokala pizzerian? *skämt*

tonic
2006-06-06, 02:29
ska jag alltså klegga i lite epoxy i utblåset på motorn och sen gänga dit kröken... sen in i ugnen med hela motorn? Ska jag skruva bort motorn eller kan jag låna pizza ugnenpå lokala pizzerian? *skämt*

Hehehe.. Pizzabagaren skulle då haft epoxi som efternamn :)


Du ska klicka i lite epoxi i gängorna och sedan skruva fast dömparen och i med motorn i ungnen. Ta bort alla plast,gummidelar. Oftast så räcker det med att du skruvar av förgasaren. Använd inte för mycke epoxi då det blir lättflytande under uppvärmning. och var noga med att rengöra motorn där du ska limma med t-röd eller acceton. får inte förekomma någon olja i gängan annar är det bara till att börja om :(
lycka till!

Zekee
2006-06-06, 11:43
Det här låpter spännande, ska ner och testa det omedelbums... :D Tackar!

zeno
2006-06-06, 12:21
Just Engines rekommender Loctite 648
Har icke provat själv.

Baronen L-A
2006-07-01, 13:48
Kladda inte med epoxi eller något annat,andvänd bara vanlig gängtape inget annat som försvårar demontering!!