handdator

Visa fullständig version : Barkarby

K-Å
2006-06-09, 00:39
Hej, nu är allt packat "PUH"

Passa på att gå på seminarierna där kommer många matnyttigheter att presenteras, samt några myter avlivas.

Besök oss gärna, ta en pratstund och kolla in vår flygplansutställning,

En liten detalj för detta år: VI TAR KONTOKORT/BETALKORT på Barkarby.

Kolla även in våra erbjudanden som presenteras på plats, vill du skaffa dig en Futabba FF9 med syntes mottagare så är detta rätt tilfälle!

tonic
2006-06-09, 00:44
Vi ses där K-Å.

DrHanke
2006-06-09, 01:04
åsså som en liten "apertize".... lite av erbjudanden som komma skall!

tog bort icke aktuell länk....

jensj
2006-06-09, 09:31
Och för er som inte kan vänta :wink: :wink:
(välj markera allt i pdf:en och klipp&klistra)

Besök oss online! Fler än 3.000 produkter
www.modellhobby.com
Vi är distributör för:
Alla priser är i SEK inkl, Svensk moms (25%)
Vi har Sveriges största fl ygsortiment.
Östersunds Modellhobby
Allégatan 41
831 45 Östersund, Sverige
Telefon: +46 (0)63 - 12 14 50
SY 4-taktare
SF 52-S......1 395 :-
SF 61-S......1 555 :-
SF 70-S......1 695 :-
SF 80-S......1 795 :-
SF 91-S .....1 895 :-
SF 120-S....2 195 :-
160-FT Boxermotor....5 195 :-
400-R5 stjärnmotor....8 895 :-
Fp9CSS, syntesmodul och syntesmottagare,
4x S3001 servon
..............................5495:- (ord 6395:-)
FF9CS, sändare, mottagare och 4x
S3001 servon
..............................4995:- (ord 5495:-)
Kombo KMP/ESM Spitfi re och
SY-120. Spv 1820mm, vikt ca
5kg, luftställ ingår, åtgår 8st servon,
skala 1:6
.........................5795:- (ord 6090:-)
Köp till Futaba std servo 3003
4st för..................400:- (ord 500:-)
Futaba 3003 servo,
.............4st 400:- (500:-)
Accvarnare 4.8V 2st
...................150:- (200:-)
Accvarnare 6.0V 2st
....................150:- (200:-)
Mottagarack 4.8V
1600mah
........ ...2st 150:- (190:-)
Guldkontakter 3.5mm
1 par..........................15:-
10 par.....................100:-
Limset ca+aktivator
....................100:- (140:-)
Blade CP inkl kraschkit
....................................
.....2495:- (ord 2730:-)
Uppgraderingskit för
3s lipo.............................
.................200:- (245:-)
Vid köp av borstlös motor, fartreglage och
lipo ack får du 10% rabatt på hela beloppet.
Weatronic - Dual Reciver
Powerbox med dubbla Syntesmottagare med high end
teknologi som har valbar modulation för:
Futaba PCM 1024, Graupner/JR SPCM 1024 eller PPM
Dual för tex Multiplex. Valbart: 35Mhz, 36Mhz eller 72Mhz
8-12R, 8K, 12 servon............................................ .....4695:-
10-20R, 10K, 20 servon............................................ 5195:-
10-20R-Gyro, 10K, 20servon, Gyro........................5695:-
10-20R-Gyro-GPS, 10K, 20servon, Gyro, GPS...7595:-
Vi tar betalkort på belopp över 500:-

DrHanke
2006-06-09, 11:21
coolt !

Nästan värt en extra rabatt till jensj för sin kreativitet!?

Bra sätt å göra reklam på, hemliga priser som folk listar ut gör att vi måste ladda med mer kartonger :) *ler*

jensj
2006-06-09, 11:40
Jag var så dj-kla nyfiken att jag inte kunde hålla mig :wink:
Var bara tvungen att se ifall det som såg ut som gröna post-it lappar också var det...

Verkar dock som jag inte har möjlighet att komma på meetinget - skall bygga hus, få ett till barn och cykla runt Vättern den närmaste tiden så det är riktigt tajt i kalendern för en annan. Det enda man hinner med lite är att snacka gojja med andra modellflygare.

Ha dé så trevligt där nere!

/J

ChristerL
2006-06-09, 15:58

Farligt.... mycket farligt.......

Birdtwig
2006-06-09, 18:05

Farligt.... mycket farligt.......

Håller med. :?

bokis
2006-06-11, 07:51
Jösses..Vilket väder..å vad med folk,,,Halva barkis avverkat å man e inte pigg så här dags men det var dags å gå upp igen nu för avfärd mot barkis med K.Å ,KG,Dr Hanke å Maxi..Gårdagskvällen ägnades åt mat å flyg å skvaller så klockan hann bli en del 8) !
Skall be å få återkomma efter helgen med ett par bilder å lite kommentarer kanske!

Mats J
2006-06-11, 13:04
Bilder och komentarer både om flyget på barkarby och maten låter som nåt att längta till :D .
Mvh Mats J

bokis
2006-06-12, 17:48
..Å jädrans va bra allt blev! Tack alla trevliga människor som kom å sa
hej till oss o förgyllde tillvaron! :D
Det där rent sportsliga med Aresti o skala tävlingarna,hann inte jag med att titta på så mycket tyvärr.
.Men Dr Hanke o jag hade blivit utsedda (a'la order från överstegeneral K-Å) att i lunchprogrammet flyga med calmato,u-can-do å
en lancair o trots nervositeten så gick det bra i alla fall..tyckte vi :oops: ..
Tvisten efteråt rörde sig nog mest om vem som var mest nervös,Hanke eller undertecknad,vi hade nog bägge knäklapper o yrselanfall :lol:
Om man säger så här,vi är bägge inne på våra tredje säsonger i flygandet så scenskräcken för mig är precis runt hörnet he,he..
Vi i ÖMH:s monter hade redan innan bestämt oss för att baxa dit ett antal av våra maskiner för att kunna visa upp o det gjorde vi,
och den lilla utsällningen med Spitfiren,sea-fury,p-38 ,Bronco B-25.PT-17(den du Tobbe ,den var ett riktigt poppis fotomål!) o P-51 med maxis läckra Cockpit en jädrans massa andra plan blev riktigt lyckad i mina ögon ..Förstår fortfarande inte hur vi lyckades få med oss allt men det gick o ett stort tack ska oxå gå till våra trevliga grannar,Tonic, Ove mfl från Air Media som gjorde så att vi kunde lämna grejorna över natten o dessutom var stämningshöjande med glada tillrop i största allmänhet :D ,Jag bugar mig djupt...
Frågade en fotograf i morse om jag fick länka till hans sida med bildspel
(Tack Ulf!) för de bilderna med (där några av våra kärror oxå finns med!) tycker jag var jättefina!
http://www.modellbygge.se/bilder/images/index.htm
Och återigen ett stort tack till alla kunder o intresserade som gjorde detta till en helg som inte jag kommer att glömma i första taget!

Johanb
2006-06-12, 21:40
Det där rent sportsliga med Aresti o skala tävlingarna,hann inte jag med att titta på så mycket tyvärr.
.Men Dr Hanke o jag hade blivit utsedda (a'la order från överstegeneral K-Å) att i lunchprogrammet flyga med calmato,u-can-do å
en lancair o trots nervositeten så gick det bra i alla fall..tyckte vi :oops: ..
Tvisten efteråt rörde sig nog mest om vem som var mest nervös,Hanke eller undertecknad,vi hade nog bägge knäklapper o yrselanfall :lol:
Om man säger så här,vi är bägge inne på våra tredje säsonger i flygandet så scenskräcken för mig är precis runt hörnet he,he..
Vi i ÖMH:s monter hade redan innan bestämt oss för att baxa dit ett antal av våra maskiner för att kunna visa upp o det gjorde vi,
och den lilla utsällningen med Spitfiren,sea-fury,p-38 ,Bronco B-25.PT-17(den du Tobbe ,den var ett riktigt poppis fotomål!) o P-51 med maxis läckra Cockpit en jädrans massa andra plan blev riktigt lyckad i mina ögon ..Förstår fortfarande inte hur vi lyckades få med oss allt men det gick o ett stort tack ska oxå gå till våra trevliga grannar,Tonic, Ove mfl från Air Media som gjorde så att vi kunde lämna grejorna över natten o dessutom var stämningshöjande med glada tillrop i största allmänhet :D ,Jag bugar mig djupt...
(Tack Ulf!) för de bilderna med (där några av våra kärror oxå finns med!) tycker jag var jättefina!
Och återigen ett stort tack till alla kunder o intresserade som gjorde detta till en helg som inte jag kommer att glömma i första taget!

Vilken överaskning att se torpis hovra :)

DrHanke
2006-06-12, 22:42
hoj hoj vilket väder det vart! att flyga inför denna stor publik var kul, att bokis sen säger mina knän skakde som hans? värre tror jag, var lättare å lämna prov hos veneriska kliniken tror jag *asg* skämt å sido så var det bästa minnet i min karriär (2.5år) med hela denna tillställning! Ska bli kul å få se alla bilder som folk tog uti vår hage. Söndags kväällen vart kort och john blund drog ner gardinen direkt vid hemkomst. Tack alla, å alla rcuniversare som kom förbi, jag är fortfarande förvånad över hur många som uppenbarligen ser våra filmer. Framför allt alla människor som känner en utan att man har en susning om vilka de är... kändisar kan inte ha det lätt :)

over and out...

Ice
2006-06-12, 23:40

Vilken överaskning att se torpis hovra :)

haha la också märke till detta!!
för mig att de brukar va som är den första som kommer o gnäller på att folk hovrar förmycket :twisted:

Mats J
2006-06-13, 02:53
Superfina flygmaskiner och hanke o bokis gjorde säkert uppskattade flygningar som om inte annat måste ha bevisat att vingarna på lancair inte går av i luften bara så där utanvidare :) .
Men kärran som hade nalle puh i förarsitsen är ju bland det fränaste o kuligaste planet jag sett :D
Hehe vad är ett jetplan mot en såndär röd rund skapelse med en vanlig björn med en mycket liten hjärna (eller hur han nu sa) bakom spakarna :lol:
Synd att stockholm ligger så bakom allt, annars hade jag nog farit ner och kollat in nalle puh och dom andra vännerna i sjumilaskogen :wink:

Mvh Mats J

bokis
2006-06-13, 10:33
Mats,håller med dig ,N.Puh kärran var bara så jämrans ball!
Sista flygningen med den hade det beslutats att Nalle skulle hoppa fallskärm varpå han trasslade in sig i stabben,kärran gick i spinn :D
o landade en smula okontrollerat :roll: T.o.m speakern som annars var en lugn herre garvade!

DrHanke
2006-06-13, 10:57
nalle puh klarade sig väl?? annars blir barnen inte glada :shock:

DrHanke
2006-06-13, 11:08
här är våra affischer samt erbjudanden som ni gick miste om, vi sänkte priset på söndagen på Futaba std servon 4st 3003 för 360:- (priskrig med söders rc).

Barkis erbjudande (http://www.junkshop.nu/flyg/OMH/barkis/barkis_erbjudande.pdf)

Hyperion (http://www.junkshop.nu/flyg/OMH/barkis/barkis_hyperion.pdf)

RCV (http://www.junkshop.nu/flyg/OMH/barkis/barkis_rcv.pdf)

Roto (http://www.junkshop.nu/flyg/OMH/barkis/barkis_roto.pdf)

SY (http://www.junkshop.nu/flyg/OMH/barkis/barkis_sy.pdf)

Weatronic (http://www.junkshop.nu/flyg/OMH/barkis/barkis_weatronic.pdf)

Mr J
2006-06-13, 12:20
Mats,håller med dig ,N.Puh kärran var bara så jämrans ball!
Sista flygningen med den hade det beslutats att Nalle skulle hoppa fallskärm varpå han trasslade in sig i stabben,kärran gick i spinn :D
o landade en smula okontrollerat :roll: T.o.m speakern som annars var en lugn herre garvade!

Men för he****e!
Film :!: :!: :!:
Så bra väder och så mycket folk så måste väl för bövelen någon ha filmat :?: :?: :?:
Jag bryter ihop snart om jag inte får se lite film... 8)

bokis
2006-06-13, 12:43
Hmmm..J-ar..S-tan...F-bannat***** Jo,håller nog F-n med "den vakra blomma från Lomma* ,nån j-el måste ju ha filmat.. O bokis har beställt proffsrullen från barkis från en farbror men han hotade med 2 mån leveranstid..
McR ligger inne på ett gäng med foton som borde dyka upp o jag kan lova att jag såg ett antal
potentiella "Sven Nyquist" sprida Bergmanångest omkring sig med sina medhavda Sonyisar .pankasonuicar o vad de nu heter..
På fullt allvar J.,vi hade inte en chans i "centraluppvärmd region på nedre botten" att filma,så mycket glada människor var det runt AM:s o vårat krypin+ att varken Hanke eller jag kunde hålla i en kamera p.g.a frossbrytningar i samband(läs 24 timmar) med rookieflygningarna våra!

DrHanke
2006-06-13, 15:17
att chefen skulle ha kameran just denna helg var lite av en besvikelse... annars hade vi svämmats över av film... jag skall göra mitt bästa för att kompensera er med filmmaterial!

Mr J
2006-06-13, 16:30
Det är tveksamt om ens Top Gun II hade kompenserat det... 8)

Ice
2006-06-14, 02:38
attans att man ska bo här långt från barkis :x :cry:

får hoppas på nästa år istället då!!