handdator

Visa fullständig version : Hur får man bort klädseln?



Indianen
2006-06-10, 18:36
Hej!

Undrar hur man får bort klädseln från balsa/plywooden när man skall reparera efter krach!

den genomskinliga är ju inget problem men resten då? :(

kan man använda något medel? eller värma eller något annat!?

skulle bli mycket tacksam för svar!

MvH Petter

Mikael_jo
2006-06-10, 21:22
vilket märke är det? jag har olika och ena är bara att dra bort lite försiktigt och lämnar inga färger kvar medans den andra lämnar efter sig brukar gå bättre om man värmer så klistret smälter

Casimir_rc
2006-06-11, 05:24
Läste på Smf att man kunde andvända aceton för att få bort det.

Indianen
2006-06-11, 10:43
Hej och tack för svar!

Modellen är en Kyosho Cap 232_60 Breitling ARF, vet inte vad det är för märke på klädseln...

Jag ska prova de olika alt. och återkommer med ressultatet!

MvH Petter

Wåfflan
2006-06-12, 09:19
Det låter som ett typiskt Kyosho fall, klädseln delar på sig. Du får loss ett genomskinligt lager och kvar ligger färgen. Jag hade en Calmato som jag kraschade förut, och jag hade samma problem. Jag provade med aceton och en del andra saker utan att lyckas. På vissa delar gick det att slipa bort utan att "tunna ur" för mycket.

DrHanke
2006-06-13, 09:07
på min cap skar jag ut runt skadan och drog bort hela klädseln, slipade och sedan ny klädsel. Riktigt skit klädseln som separerar av bränslet måste det vara, det ser värst ut där det stänkt ifrån motorn, i mitt fall vänster vinge och stabbe. Bokis har varit smart och använt tjockt dekal ark där stänk från motorn förekommer på sin calmato sports vilket fungerar bra.

bokis
2006-06-13, 09:42
Hanke söt som säger Bokis smart! :oops:
Bokis köper den förklistrade Dekorfilmen präxis som Hanke skriver,
Den lägger jag runt framkanterna där det släpper för jag är övertygad att det är avgasresterna som knäpper klädseln o får den att separera,en vis man skrev ju ang. avgaser från våra snurror att de kan vara ganska aggresiva..Om någon vill ha den klädseln/dekorfilmen så är det bara att
hojta till,den finns i alla möjliga färger o är så jädrans bra till detta!

DrHanke
2006-06-13, 09:52
mm bubben rodna? bokis smart, jo bokis lära drhanke mkt saker. vissa bra andra dåliga... det är det forum e till för -kunskapsspridning!

Indianen
2006-06-13, 11:13
fick göra som "drhanke" skar ut större bitar sen fick jag slipa med 100 papper löst för att få bort "färg"resterna, det funkade ganska bra och med den nya filmen syns det inte alls! :D

tack för hjälpen!

MvH Petter