handdator

Visa fullständig version : Vad skall jag ha??



Birdtwig
2006-06-15, 15:36
Handlade nyligen en SY 52'a 4takt. Har nu kollat efter en lämplig modell
till den. Har ingen aning om vad jag vill ha. Bara att det skall vara snälla
flygegenskaper men ändå potential till lite mer avancerade manövrar. Nu så håller jag på och flyger en Poison och den är helt i min smak så något liknande
vore bra.

bokis
2006-06-15, 16:58
För min del så skulle jag ta en Calmatosport..Roligare än så blir det inte med den motorn! Det är många som har flugit den hemma hos mig o trevligare bekantskap får man leta efter,,Oerhört stryktålig o klarar det mesta utom en spinn om man inte heter Lasse Pekkala,då gick det att sätta den i inverterad flatspin ett ögonblick :D Kolla gärna filmen på den som vi har: http://www.rcuniverse.se/viewtopic.php?t=84
själv så har jag en os 52 o det är samma pulver i den som i din SY!
Allra bäst går den av nån anledning med en master treblad,10x7,
vet inte varför :?:

Pekkala
2006-06-15, 23:05
Hm :evil:
Blanda ihop mig med en gammal gubbe! man blir lite putt.förlåt pappa,
I övrigt håller jag med Bokis om att man kan ha väldigt roligt med en trainer, nybörjare som erfaren pilot!
Har själv hämtat en E-starter med tofflor på bussen idag.

/Christer

McRegor
2006-06-15, 23:12
Hej,
Håller helt med Bokis & Pekkala - en enkel kärra ger oftast mesta flygglädjen - märkligt men så kan det vara !
Kanske för att det blir lite mera avspänd flygning än med en stor, dyr "ögonsten"..:)
Ha det
McR

DrHanke
2006-06-15, 23:16
GP UCD3D .46, KMP Rush, Calmato Sports, TT Clouddancer .40 är mina förslag.

bokis
2006-06-15, 23:45
Hm :evil:
Blanda ihop mig med en gammal gubbe! man blir lite putt.förlåt pappa,
I övrigt håller jag med Bokis om att man kan ha väldigt roligt med en trainer, nybörjare som erfaren pilot!
Har själv hämtat en E-starter med tofflor på bussen idag.

/Christer
F'LÅT!!

Birdtwig
2006-06-16, 15:26
Tackar för svaren..
Calmato sports har jag kollat in oxå. Den verkar fin.

Fast egentligen skulle jag vilja ha en Warbird. En Mustang eller en P-40.
Hur är dessa att flyga?? Har hört att endel kan va lite luriga.

bokis
2006-06-16, 17:33
Kyoshos P-40 flyger bra med din motor men tycker om liiite mer(se Zekkes tråd) pulver..Gillar calmaton bättre till din motor i såna fall!
Ett alternativ som jag har här hemma o som är riktigt bra det med är
Rush http://www.modellhobby.com/prod_show.asp?code_no=L54056 Titta gärna på filmen,ung. samma motorstorlek som du har..men det finns säkert flera alternativ som jag inte har sett flyga eller flugit själv :D

DrHanke
2006-06-16, 17:53
å för den late...

Rush rulle med saito 56 (http://www.junkshop.nu/flyg/OMH/kmp_rush_tobbe_big.wmv)

JR
2006-06-16, 20:39
När jag gick från högvingad trainer till lågvingat så blev det en Kyosho Sonic sport 1300. Den påminner om Rush och jag upplevde den som underbar att flyga. Nu har jag alltid gillat plan med längre kropp än spännvidd. Jag sålde den efter ett tag och köpte en Kyosho Majestic som också var trevlig men tyvärr pga servohaveri gick till de sälla jaktmarkerna. För 2 år sedan köpte jag en Sonic igen och den är ett givet val för avrostning på våren då den är snäll men ändå klarar de avancerade manövrarna. En kanontyp på kärra.

Birdtwig
2006-06-16, 23:27
Sonic:

Den såg ju jädrans frän ut. Läste att den skulle va rätt lättflugen oxå. Precis vad jag letar efter. Tyvärr verkar den inte tillverkas längre.

LIP
2006-06-16, 23:42
Vadå gammal gubbe???

Jag är ju hur barnslig som helst, jag håller ju forfarande på med modellflyg och värre blir det väl när man blir pensionär :shock:

/Lasse

JR
2006-06-17, 00:50
Sonic:

Den såg ju jädrans frän ut. Läste att den skulle va rätt lättflugen oxå. Precis vad jag letar efter. Tyvärr verkar den inte tillverkas längre.

Tror att du kan hitta den om du kollar runt lite på de återförsäljare som Kyosho har på sin hemsida.