handdator

Visa fullständig version : Davids nya AirMedia EPP 100 cm



McRegor
2006-06-18, 19:40
Hej,
Under helgen har jag och minsta sonen roat oss med att sätta ihop hans trainer - en AM EPP 100 cm.
I förmiddags var det dags för premiären men en kraftig blåst omöjliggjorde allt "finlir"..:)
Förhoppningsvis blir vädret bättre under veckan så jag kan trimma in den innan spakarna lämnas över till en förhoppningsfull son.
Här kan ni kolla resultatet - http://www.mcregor.se/Davids_EPP100.htm. Sista bilden är som ni nog inser den stolte ägaren..:)
Hälsningar
Roger

bokis
2006-06-19, 09:18
Sådan far,sådan son..Glädjer mig att se en FF9 i handen på honom men att ha något annat än Futaba i Västeråstrakten är väl inte möjligt? 8)

McRegor
2006-06-19, 14:19
Tjena Bokis,
Klart grabben skall ha det bästa..:) Ja, sändaren alltså..:)
Han har alltid älskat just FF-9:an från första stund han såg den.
Det kanske inte var Brevbärarn ändå..:)
Ha det
Roger

colsson
2006-06-19, 14:32
Tjusigt som vanligt Roger!

McRegor
2006-06-19, 22:24
Tjusigt som vanligt Roger!
Hej Christan !
Ja, tjusigt och tjusigt - en "friggoräser" kan ju aldrig bli snygg, tyvärr..:)
Har flugit lite mera i blåsten idag - blev 2*20 minuters spännande flygning...
Men kärran fungerar bra och setup:en också - den är nog rätt perfekt till en nybörjarkärra. Kärran gick faktisk att rolla med också ...trots inte alltför vilda utslag. örde både med E-tec 2S700 och Poly-Quest 2S850. För båda så gav 20 minuters motortid en förbrukning på ca: 550--575 mAh. Rätt OK får man säga.
TP kan flyttas fram en aning utan att det skadar. Löses via en "landing skid" i 3 mm ply framför tyngdpunkten - styvar också upp framdelen lite vilket kan vara bra med tanke på uttaget för motorn (dock sitter det kolfiberstavar intryckta genom motorspantet och en del in i kroppen).
Nu är den förhoppningsvis klar att brukas av sonen - sen får vi se hur roligt det är. Tålamodet brukar tyvärr vara rätt kort för den yngre generationen..:)
Ha det - vi höres
Roger