handdator

Visa fullständig version : Vilken simulator ska man köpa?



Wåfflan
2006-07-01, 10:10
Real flight G3 eller Reflex XTR?

bokis
2006-07-01, 10:18
Trivs med Aerofly men det här är ett ämne som det finns många
åsikter i..Real Flight är bra därför att man får med "dummyn" inget snack om den saken men till flygplan så vete sjutton om inte Realflight
är den som jag gillare bäst.. :D

Krille
2006-07-01, 10:32
Tycker dom är likvärdiga flygmässigt.

Fördel G3, dummy sändaren, enklare att handha och komma igång med, går att ställa in grafiken för att optimera grafik om du inte har värsta datorn. Plan å helisar flyger bättre "out of the box" än i XTR.

Fördel XTR, tja hittar väll igentligen inga fördelar :)

Bj
2006-07-01, 14:04
Hej Anders (wåfflan)!

Jag har testat AFP, AFPD och G3, XTR har jag tyvärr inte testat. Men ut från dom som jag har testat tycker jag att AFPD är den som ger bästa flygkänslan, G3 tyckte jag att planen betedde seg lite för segt. Skillnaden mellan AFP och AFPD är jo att AFPD använder fotobakgrunder något som gör att det nästan verkar som att man flyger på ett riktigt flygfält. Att man får med en dummysändare kan vara bra, men jag gillar att flyga med den sändaren jag använder till vanlig, något jag gör i min AFPD

Om du går in här på min sida så kan du läsa lite om vad jag tycker om simulator, du kan också se många screenshots från min AFPD och en liten film vart jag flyger lite skilda saker i AFPD’n. (http://www.bjsmodellflyg.se/content.php?content.38)

http://www.bjsmodellflyg.se/e107_files/public/sim.jpg
Screenshot från AeroFly Professional Deluxe simulatoren

Kenna
2006-07-02, 23:51
1. XTR klart bäst, uppgraderingar som kommer är gratis, modeller gratis att ladda ner.

2. AFPD helt ok sim

3. G3, känns som ett desperat försök av GreatPlanes (Knifeedge) att försöka vinna tbx lite kunder ifrån ovan, så lite bättre än G2 men tar mycket mer datorkraft än ovan nämnda..

Har alla 3 installerade men kör bara XTR, AFPD som omväxling ibland...

Min högst personliga åsikt så klart 8)

zeno
2006-07-03, 11:54
Jag har provat Reflex XTR, Aerofly Pro Deluxe och Real Flight G3.
Och jag tycker faktiskt att Reflex XTR känns bäst. Även om dom andra kanske har roligare "features".
Nu har jag iofs bara jämnfört med en vanlig trainer.
Och då jag själv har en Kyosho Trainer 40, som är just det plan man har som trainerkärra i Reflex XTR så kan jag tala om att den känns mycket nära i simulatorn.
Aerofly Pro Deluxe tyckte jag kändes för konstgjort o stelt och Real Flight G3... ja... Lite fånigt, men jag tyckte det var fult :)

Reflex XTR får min röst.


Går Reflex XTR orginal-interface att ställa om så att man kan använda sändaren som en vanlig joystick?

Ice
2006-07-03, 23:50
Jag kör bara AFPD, testat G2, o G3... g2 är lite äldre o tyckte den va okej.. men G3:an?? usch fyyy o blää... kändes hel konstigt o inte en smula realistiskt..

Har inte testat Reflex så kan inte uttala mig om den.. men AFPD äger fett!

DrHanke
2006-07-04, 09:47
Har både G2 och AFPD, gillar flyg bättre i AFPD medans heli i G2, vet inte riktigt varför men min Raptor är mer "raptor" i G2... Sen tycker jag det verkar som stora flyg= AFPD, .40-.120 flyg=G2. Kan vara fel men jag tycker det stämmer ganska bra mot min egen verkligthet.

JohanV
2006-07-04, 15:05
Var kan man köpa AFPD i + ADD ON(?) i Sverige?

Wåfflan
2006-08-14, 22:44
Har precis installerat AFPD och provkört några plan, det e ju rackarns kul det här..

sundqvistjohan
2006-08-14, 22:59
Upprepar mig från ett tidigare inlägg. Jag gillar att man kan sänka och öka simulationshastigheten i AFPD (30–200%).
Verkligen bra då man lär sig nya svåra manövrar att kunna sänka hastigheten för att öva in spakrörelserna för att successivt öka tills man kommer till verklig flyghastighet. Brukar använda 120% simulationshastighet i AFPD för att få en, i mitt tycke, realistisk känsla.

Har inte flugit Reflex XTR men jag tycker att 3D-flygning är bättre i AFPD än i G3. I vanlig aerobatik märker jag ingen skillnad mellan AFPD och G3.

hälsn. Johan

Kristian
2006-08-15, 13:54
Jag flyger plan med AFPD och helikopter med Reflex. Jag hade dock väntat en månad och sett vad de tycker om FS One: http://www.fsone.com/