handdator

Visa fullständig version : KMP SPIT.. Part II



Sidor : 1 2 [3]

wesse
2009-05-20, 08:33
Oj det va en rackarns snyggen pilot:) kärran va finer den oxå grattis till premiären... må sällsamheten o kvinnor vara med dig på flygningarna med denna graciösa modell :1wav:


http://www.rcflyg.se/forum/attachment.php?attachmentid=5386&d=1242764877

ChristerL
2009-05-20, 09:47
Tack för alla snälla kommentarer, speciellt Wesses! :grouphug:

Att inte använde flapsen bestämde jag mig redan innan flygningen. Ville prova utan, hade flygningen med #1 som klippte i lågfart i bakhuvudet. Men helt klart kommer de provas på nästa flygning. Den här Spitfiren är också mycket lättare än #1 med massa lull-lull.

Kanske KMP har snott mina idéer Per? Jag har nämligen monterat vanliga gångjärn närmare underkanten både på #1 och #2. Får nu så här stora utslag. (Roderhornet tar i vingens undersida!) Fast det ser ut som du har lite mer...:

http://www.hawkertempest.se/uploads/kmpspitfire-261.jpg


Tayger, vad använde du för propp när du flög med Saito 1.25? Andra som har tips? Tyckte det gick lite långsamt i luften även om man kanske lurar sig själv. Drag fanns ju till stor looping, men jag gjorde ju nästan hela flygningen på fullgas..

Per P
2009-05-20, 10:02
Hehe, ooops..... såg det i tråden sen när jag började läsa igenom den lite mer noggrant:banghead:

Hur har du satt klaffen i radion? På en 2-läges-switch eller så du kan ställa utslaget?

ChristerL
2009-05-20, 10:37
Hur har du satt klaffen i radion? På en 2-läges-switch eller så du kan ställa utslaget?

Lagt den på en 2-läges-switch.

taygher
2009-05-20, 11:00
Tayger, vad använde du för propp när du flög med Saito 1.25? Andra som har tips? Tyckte det gick lite långsamt i luften även om man kanske lurar sig själv. Drag fanns ju till stor looping, men jag gjorde ju nästan hela flygningen på fullgas..

Om jag inte minns fel hade jag en APC 16x6 på min Saito 125:a.
Nu har jag APC 17x8 på min Saito 180.

Ompa
2009-05-20, 20:58
Härligt Christer att den fått sitt luftdop, och är hel :thumbup:
Får väll kalla din premiär "En halv Ompa" då :sarcastic:

Fasiken, nu har jag både fått en byggklass "Ompa klass" och en premiärflygnings status uppkallad efter mig "En Ompa..."
Vad månne det bli härnäst? :stupido2::lollypop:Törs man tänka tanken? :scared:

Tyvärr av personliga skäl kan jag inte närvara i morgon hos er på MFD, fast jag hemskt gärna vill.

Hoppas att vi däremot ses i Eskilstuna 6/6 istället. Med din & Tayghers Spittar & Min Thunderbolt. Troligtvis även min P51.
Ser även fram emot Lelles Stearman.

Sweeper
2009-05-22, 06:12
Ett stort grattis Christer! Bra jobbat!:icon_pidu:

Med soliga halsningar fran ett soligt Fresno, Californien. :)

Goran

Ompa
2009-05-22, 07:00
Fresno, hmmm. Inte Frösön då? :sarcastic:

Göran Kommer du hem till WB träffen 6/6 i Eskilstuna?

Sweeper
2009-05-23, 05:20
Stundtals sa onskar jag att det var Froson. 37 grader varmt idag och knappt nagon vind forren efter lunch.... :)

Nej, jag kommer tyvarr inte att hinna hem till den 6/6. Efter Fresno sa kommer jag att bege mig upp mot Seattle, Washington och besoka en del museum pa vagen dit, traffa nagra fler vanner. Fran Seattle sa blir det flyg till Albuquerque, New Mexico for att traffa en annan van och flyga mer. Darefter blir det en ny flygtur till Birmingham Alabama for att traffa min riktigt goda van Mike Chilson och flyga lite mer modellflyg. Och jag skall aven forsoka fa med mig ett nytt projekt hem....om det gar da det ar en ganska stor modell. :D


Goran

ChristerL
2009-05-23, 14:04
Nej, jag kommer tyvarr inte att hinna hem till den 6/6. Efter Fresno sa kommer jag att bege mig upp mot Seattle, Washington och besoka en del museum pa vagen dit, traffa nagra fler vanner. Fran Seattle sa blir det flyg till Albuquerque, New Mexico for att traffa en annan van och flyga mer. Darefter blir det en ny flygtur till Birmingham Alabama for att traffa min riktigt goda van Mike Chilson och flyga lite mer modellflyg. Och jag skall aven forsoka fa med mig ett nytt projekt hem....om det gar da det ar en ganska stor modell. :D


Men du hinner hem till jul?? :girl_wacko: