handdator

Visa fullständig version : Tack Örnsöldsviks Modellflygklubb



climboholic
2006-08-11, 01:01
Vill tacka för att jag fick förmånen att gästflyga hos er.
Blev grymt imponerad av flygkunskaperna hos medlemmarna, otroligt hög nivå.
Ni har onekligen ett fostrande fält med norrländska senvuxna jätteträd runt fältet. Naturligtvis så parkerade jag min Q-500 kärra i toppen av den högsta granen men med god hjälp av ordföranden himself Johan Larsson så kunde jag klättra upp och hämta ned den.

Ni har en mycket trevlig klubb med enbart trevliga medlemmar och jag ser redan fram emot nästa sommar då jag får träffa er igen!

Kul att få se nya modeller, kommer speciellt ihåg Lars och Christer Pekkalas bensinmodeller samt killen som verkligen visste hur man flyger en Black Horse Diablo, Den snygga flygningen av en Great Planes Shoestring som en av medlemmarna gjorde medförde att jag har locklyftat en och är sugen som tusan... Mycket fin modell.... Sen när solen var på väg ner så lyfte 2 E-starters upp och gled omkring i det sista sommarljuset.... helt underbart!

Johan Larsson och Mats Olssons helikopterflygningar var trevliga att titta på (Mats.. i Karlskoga klipper vi fältet med gräsklippare....) Mats som också är duktig på att spaka flygplan förklarade att propellerval inte har ett dugg med hur stor motor eller vilket plan man har utan hur stor.....ehh???....hmmm???...
TSR heliflygningen var också kul då jag aldrig sett en sådan i luften förr

Till er som är på genomresa i Norrlandskusten och passerar Örnsköldsvik så kan jag rekommendera ett besök på Modellflygfältet i Örnsköldsvik. En klubb som verkligen fokuserar på vad som är viktigt inom hobbyn.. Att det viktiga är inte VAD man flyger utan ATT man flyger...

Mattias Lundgren
Webmaster
Karlskoga MFK
__________________________________

Pekkala
2006-08-11, 06:51
Tack själv Mattias! och välkommen tillbaka

Ja vi är en liten klubb med ett trångt (fostrande) fält, men ett bra gäng som inte drar oss för att ha roligt när vi leker med våra flygande prylar.
:wave:
MVH Christer