handdator

Visa fullständig version : helikopter träff I Eskilstuna



Agaton.sax
2006-08-25, 16:31
läs mer på hemsidan
http://www.efk.nu/modell/

mvh Åke :lol:

reppson
2012-09-21, 22:54
trevligt

McRegor
2012-09-21, 23:35
trevligt
...och jag hoppas du är medveten om att det var mera än 6 år sedan....
Hälsningar
Roger

reppson
2012-09-22, 00:34
Jo! men det var på tiden att någon svarade honom

Bonanza
2012-09-22, 01:18
Men LOL :D

reppson
2012-09-22, 11:01
ja LOL. Det var ingen fråga visserligen bara info om en träff så inget svar krävdes till honom.
Men jag har sett att en del som ställer frågor får inget svar. Va besvikna dessa människor måste känna sig

McRegor
2012-09-22, 11:22
En fin tanke reppsson - absolut. Men efter 6 år tror jag inte att han bevakade denna tråd så speciellt intensivt längre...:)
Hälsningar
Roger

reppson
2012-09-22, 11:43
jasså tror du inte? lol.

skall passa på att ställa en fråga till dig.

På en del youtube filmer med Singel rotor helikoptrar har jag sett att det sitter små korta rotorblad stumpar på Stabilisatorn tror jag det heter,metal stången ovanför rotorbladen. Jag antar att de ger singel rotor helis stabilitet som en coax heli. Sådana skulle jag verkligen behöva om de nu har med stabiliteten att göra. Var får man tag på dem? Vet ju inte vad de heter så jag vet inte vad jag skall söka på i Google

Extra_Mannen
2012-09-22, 12:06
Den träffen va jag på!

simonarvestrand
2012-09-22, 13:26
jasså tror du inte? lol.

skall passa på att ställa en fråga till dig.

På en del youtube filmer med Singel rotor helikoptrar har jag sett att det sitter små korta rotorblad stumpar på Stabilisatorn tror jag det heter,metal stången ovanför rotorbladen. Jag antar att de ger singel rotor helis stabilitet som en coax heli. Sådana skulle jag verkligen behöva om de nu har med stabiliteten att göra. Var får man tag på dem? Vet ju inte vad de heter så jag vet inte vad jag skall söka på i Google

Paddlarna / flugsmällorna är oldschool nästan bara f3cfolk som kör med sådant nuförtiden.

reppson
2012-09-22, 14:11
oldchool passar mig utmärkt så jag hör väl till f3cfolket då vad nu det är förnågot, så skulle behöva sånna paddlar, det skall vara stabil flygning för min del. jag håller ju inte på med avancerad flygning, upp och ner och så vidare. då hade jag kört sönder maskinen för länge sedan skulle jag tro.:) Nu är den på höst/vinter förvaring. plockas fram i sommar igen.

simonarvestrand
2012-09-22, 14:16
Ett gyrosystem utan paddlar blir mer likt simulatorn , inte så förutsägbar som en paddelmaskin.