handdator

Visa fullständig version : Finns det modellflygfält i HAPARANDA



Heck78
2006-08-29, 00:39
Ska flytta till Haparanda o här finns säkert någon som vet om det finns ett fält i Haparanda, det måste väl finnas modellflygare där också! Eller om det finns inte i Haparanda, närast fält då..?
Tack i förhand!!!
Ska ha shell macken som flygfält om inget bättre finns, vi syns där... :D
...skojade bara... ;)

yeran
2006-08-29, 08:32
Visst finns det ett modellflygfält i Haparanda.
Än så länge, det ska byggas ett nytt fängelse på granntomten och av någon anledning tycker fångvårdstyrelsen att det absolut inte går att ha ett modellflygfält till granne.
Förstår inte varför? Hade hoppats på att äntligen få lönsamhet på hobbyn.

Här är vägbeskrivningen. Fritt att använda för SMFF medlemmar.
http://medlem.spray.se/aspvingen/flygfalt/kartahaparanda.htm

Heck78
2006-08-29, 10:40
Tack så mycket! :) Har ni mycket medlemmar i klubben? Vet inte om jag hinner att flyga på nästa helg, för flyttningen, men vi syns snart! :)

climboholic
2006-09-02, 17:35
Tack så mycket! :) Har ni mycket medlemmar i klubben? Vet inte om jag hinner att flyga på nästa helg, för flyttningen, men vi syns snart! :)

Glöm nu inte bort oss i Karlskoga! Tack för de fina uppvisningarna! Oförglömligt när du totalkrashade din U-Can-Do på lördagskvällen och flög med samma plan på söndagen! Dessutom fältlagad!!! Det är hjältepoäng!

Heck78
2006-09-10, 16:05
U-C-D är så lätt att laga, det finns ju ingenting att limma ihop... ;)
Har inte krashat efter dess, men kanske gör jag det ikväll... :lol:
Det kan du tro på att jag kommer inte att glömma modellflygdagarna i Karlskoga!
Stort tack för att fick vara med!
Det var lite synd med vädret, men kul var det!!!
Jag hoppas att jag kan komma nästa år oxå, men då kanske med funtana 160..? det går kanske lite bättre då.

Heck78
2006-09-14, 21:47
Vet fan inte men har inte sett en enda person där på fältet...
Får man flyga där..? har kollat en hel del gånger o aldrig hittat nåt levande där... Tror att besökande får inte flyga ensam, men orkade inte vänta längre... :) Hoppas att får lära känna nån flygare här oxå...
När ska den fängelsen byggas? blir det nytt fält då?
I allafall kommer jag att flyga året runt, finns det fält eller inte...
Fan va det blir stor parkering vid ikea... :D

yeran
2006-09-17, 18:11
Jag PMar adresser till kontaktpersoner i Haparanda.
Det är ställt som krav att du ska vara med i SMFF (dvs ansluten klubb) och ha cert för att flyga själv. Du behöver inte vara medlem i Aspvingen men du är självklart välkommen om du önskar det.¨
Det viktigaste är att du kan flyga säkert eftersom det bara är några hundra meter från fältgränsen till bostadsområdet.
Det var meningen att fängelset skulle påbörjas i år men alla byggjobbare arbetar med köpcentrat.
Det är inte så många som flyger men störst chans att träffa någon där är söndag eftermiddag.

Göran

Hyperboy
2006-09-17, 18:54
Har du vägarna förbi Kalix kan du höra av dig så kan vi ta några pass på travbanan här.

Heck78
2006-09-25, 17:51
Tack! kommer att kolla på nån söndag då! :)
Är medlem i Borås modellflygklubb men har ingen cert...
Hur får jag det?
Inte medlem i SMFF, ännu, men blir så fort som möjligt! :)
O näraste hobbybutik ligger i... Luleå?
Det blir väl bara "online" shopping..?
Finns det flera flygare i Kalix än i Haparanda?
Hur som helst, kommer vi att träffas nångång, båda i Kalix o Haparanda! :)
Det är ganska kul att kolla lite på olika flygfält. Jag reser rätt mycket efter jobbet o brukar nästan alltid ha ett plan med mig (,minst). :)

yeran
2006-09-30, 16:40
Du har fått kontaktuppgifter till hälften av flygarna i Haparanda. I Kalix är det ungefär lika många som flyger. Alla två som brukar hålla koll på forumen har svarat här.
Om du tar personlig kontakt kan vi ordna så du får flyga.

Heck78
2006-10-03, 17:33
Oj... Det är synd om det inte finns mera folk som flyger...
Det är väl lite dyrt att börja flyga..?
Men kanske kommer vi på nåt, så att folk fattar hur jävla kul hobby det är!!! :lol:
Jag är nu på jobbet i Finland o hinner inte att flyga i 2-3 veckor...
Jag hör av mig när får vara hemma mer än ett dygn...
Finns det nån som flyger 3D?