handdator

Visa fullständig version : OS 4t .91 Surpass II med pump eller utan?



tonic
2006-08-29, 19:23
Som rubriken lyder.

Har någon erfarenhet av OS 4t .91 Surpass II med pump och utan pump?


Jag har lite vänner i staterna. Så jag kan passa på och fråga var man kan tänkas köpa den där?

bokis
2006-08-29, 19:32
Jag har med pump o utan dito..Den största skillnaden är att den blir okänsligare mot tankplacering o att tryckmatning är överflödig..
Sen att man helt plötsligt måste behålla choken o dra en förlängning för den,det är nog en bisak..Var man köper den i usa spelar mycket liten roll,de är väldigt överens om priset där utom i Kalifornien,där får man betala lite skatt på priset om jag inte minns fel.. PDT_Armataz_02_34

tonic
2006-08-29, 19:45
Jag har med pump o utan dito..Den största skillnaden är att den blir okänsligare mot tankplacering o att tryckmatning är överflödig..
Sen att man helt plötsligt måste behålla choken o dra en förlängning för den,det är nog en bisak..Var man köper den i usa spelar mycket liten roll,de är väldigt överens om priset där utom i Kalifornien,där får man betala lite skatt på priset om jag inte minns fel.. PDT_Armataz_02_34

Tack bokis!

Du kanske ska ha ett forum som kallas för Motorer?

Ang Surpass. Om jag förstått rätt så är det ingen skillnad i prestanda?

Och att pumpen är endast till för bränslematningen?

Samt att motorn är ca 1000:- dyrare.

bokis
2006-08-31, 09:10
Personligen så tycker inte jag det ,nej...
Den stora fördelen är att tanken kan sitta var som helst (inom rimliga gränser) o det funkar i alla fall..Se bara till att du använder filter mellan motor o tank,pumpen är inte så förtjust i föroreningar..
Men som sagt,är lite osäker om fördelarna väger upp prisskillnaden,
men det är upp till var o en att avgöra!

tonic
2006-08-31, 10:06
:thank: