handdator

Visa fullständig version : Elinfo och lite olika setuper...



McRegor
2006-09-05, 18:35
Hej alla glada,
Såg att vännen Christian efterlyste lite elsetup:er i en annan tråd.
Jag har faktiskt själv funderat lite över detta och inte då bara setup:er utan lite allmänna erfarenheter och tips också.
Själv är jag "100 % elflygare" sen några år tillbaka och med anledning av detta fick jag glädjen att snacka lite om elflygets vedermödor och glädjeämnen på en Klubbträff för ett par år sedan. För att mina Klubbkamrater inte skulle glömma vad jag sagt (ja, ni vet ju hur medelåldern är inom vårt gebit..:) ) så skrev jag ihop ett litet kompendium som dom fick med sig hem. I januari i år fick jag sen en inbjudan från "Ekeby-klubben" i Eskilstuna som också vulle veta lite grundläggande om elflyg. Så jag och kompisen Kaj (Johansson = Mr Futaba) besökte dom och snackade en lördag i januari...mycket trevligt må jag säga. I samband med denna info justerade jag lite i mitt kompendium så liiite uppdaterat är det men mycket har ju hänt sen dess. Nåväl - delar av kompendiet liksom en påbörjad beskrivning av olika setup:er finns nu på min hemsida - och mera följer allteftersom jag hinner.
Läs gärna och tyck till - men det är ju inte helt säkert att vi tycker lika.. PDT_Armataz_02_11
Ni hittar elskriverierna på http://www.mcregor.se/Elsetuper.htm
Hälsningar
Roger

colsson
2006-09-05, 20:17
Trevligt och läsvärt Roger!

Det hade varit väldigt kul att höra ditt föredrag på ett av våra klubbmöten. Tvyärr bor du ju en bit i från... :(

H_enke
2006-09-05, 21:06
Toppensida!

Keep up the good work!

DrHanke
2006-09-05, 22:04
en ny gårdstad, kommer det howto-DVD också PDT_Armataz_02_12

Skämt å sido mcgregor, perfekt å lättläst!!