handdator

Visa fullständig version : World Models Cap 232



Brauer
2006-09-13, 21:24
Köpte en Cap idag, tänkte ha en TT 46Pro i nosen. Några futaba digitalare i standardstorlek som jag inte just nu minns namnet på. Drog 5 kg visst.
Är det något speciellt jag ska tänka på inför bygget?

rc_johan
2006-09-14, 14:21
när jag byggde min kan jag inte minnas att det va några problem..
enda du ska tänka på är att ta bilder som du postar här ;)

Mr J
2006-09-14, 15:41
Bra svar! :D

Brauer
2006-09-14, 15:59
Hehe, lite sent. Fått ihop en del redan. Men bilder kommer, tillsammans med en flygrapport. :)
Byggde och flög en Cap 232 från Black horse (inköpt för en vecka sen...) men jag kunde inte motstå denna skitsnygga masnkin i Castrol-målning så black horsen fick gå vidare till farsan. Den flög underbart även om den lider av att skevrodren inte når in till kroppen och således är helt ur funktion i stallturns osv. Flög maskinen med en OS46LA och det räckte gott till avancerad flygning.
Nya Capen har TT PRO 46 motor och som sagt digitalt överallt utom på gasen. Overkill? SO WHAT?! Det är kul med bra grejer! :lol:

Bilder kommer :)

colsson
2006-09-14, 16:16
Min kompis flyger en sådan CAP med en ASP .91 FS. Den går fint som attan! :)

Brauer
2006-09-14, 22:20
Låter onödigt tungt :shock:

Wåfflan
2006-09-15, 00:00
Jag har under de senaste 3 månaderna byggt 2 st. Dom var ganska olika. Den första var helt perfekt, alla bitar hade perfekt passform. Bra balsa och ply matrial, perfekt klädsel, alla hål på exakt rätt ställe. osv. nr 2: slarvigt klädd, snålt med lim (på de delar som gick att inspektera) oprecis håltagning mm. Jag förstärkte en del ställen med extra lim bla.

I övrigt, snygg modell som flyger bra. Jag har en 46:a i min och den räcker bra till aerobatic tycker jag oxå.

Lycka till!

Brauer
2006-09-15, 01:07
Jo, jag förstärkte min i facket precis bakom vingen. Dels en tjock list bakom spantet bakom vingen (nederst alltså) men även ply på sidorna och botten. Känns som om det kan bli bra påfrestning där annars...

Precis lekt av mig i Reflexen. F*n va flygsugen man blir! PDT_Armataz_02_04

colsson
2006-09-15, 05:46
Låter onödigt tungt :shock:

Ja, modeller blir sällan lättare om man vill ha mer kraft...

Brauer
2006-09-15, 10:31
Mja, flyger själv en Edge i samma storlek med 91FS. Visst, det finns gott om kraft i motorn. Men Capen är mer välflygande med mindre jobbiga tendenser.
Det jag skulle kunna tänka mig är en 53.a Just för att det är en uppborrad 46 = lättare + mer power.

Borg
2006-09-17, 10:29
Vänta lite nu, var hade ni förstärkt? Nån som har nån bild på förstärkningen?

Har en likadan modell själv som jag just byggt ihop, vore bra att veta om det fanns svaga punkter på den INNAN den ligger i en hög på marken :lol:

/Borg

Gårdö
2006-09-17, 22:24
Var köpa?

/Peter

Borg
2006-09-17, 23:02
Östersunds Modellhobby om de har några kvar. De nya som TWM tillverkar har inte inte samma Castrol färgsättning längre.

/Borg

Brauer
2006-09-22, 17:32
Borg: Jag la plywood över lättningshålet precis bakom vingens bakkant. både på sidorna och nederst. Det enklaste var att skära upp i botten och sätta dit plywoodbitarna. Såg en likadan Cap bli av med landningsstället på ett gräsfält häromveckan. Ska nog se över den också. :?
Men den är ju himla lätt och de sa till mig att den är väldigt vändbar. :p