handdator

Visa fullständig version : Dubbelposter.



Poteta
2006-09-30, 23:36
Är det bara jag som tycker det är tråkigt att läsa samma sak två gånger? Nu ska jag gnälla lite, hoppas ni inte tar för illa upp bara... :oops:
Jag misstänker att de flesta här läser både detta forumet och SMF:s forum. Varför postar man exakt samma sak på båda ställena? Visst, man kan strunta i att läsa på ena stället och låta bli att klaga men jag ville bara lufta mig lite. Nu känns det bättre! ;)

tonic
2006-10-01, 11:12
Jag tror det beror på att många läser på båda ställen. Men de orkar bara skriva på ett ställe. Då blir det nog så.

Så länge överskriften är den samma så kan man själv sortera.

Poteta
2006-10-01, 13:13
Äh, jag är dålig på att förklara mig, sorry...
Jag menar de som startar samma tråd i båda forumen. Eftersom de får svar i båda forumen så vill man ju veta vad folk svarar. Då är man tvungen att hoppa mellan båda forumen för att läsa allas svar. Det hade varit enklare om man bara skrev i ett forum.
Jaja, det här är väl ett s.k. i-landsproblem, så himla farligt är det inte men lite störande är det allt.

Johanb
2006-10-08, 16:57
En ganska ondskefull tanke är ju att man postar tråden här där det finns ett vettigt forumssystem och sedan postar en länk hit hos smf. Skulle troligen ta hus i helvete men lite skoj skulle det vara :badgrin:

Mr J
2006-10-08, 18:31
En ganska ondskefull tanke är ju att man postar tråden här där det finns ett vettigt forumssystem och sedan postar en länk hit hos smf. Skulle troligen ta hus i helvete men lite skoj skulle det vara :badgrin:

Jag har faktiskt länkat till trådar här på SMF ett flertal gånger, hittills har jag inte fått några klagomål.

Som jag ser det finns det ingen anledning till att det det inte skall fungera så, och vice versa också för den delen.

Det handlar ju i grund och botten om information, och var den finns spelar ju ingen som helst roll så länge man får reda på det man vill veta.

Eje
2006-10-08, 22:16
Håller med Herr Bintje faktiskt :)

"Eftersom de får svar i båda forumen så vill man ju veta vad folk svarar. Då är man tvungen att hoppa mellan båda forumen för att läsa allas svar. Det hade varit enklare om man bara skrev i ett forum. "

Men och andra sidan är ju "mångfald" bra , kanske trådarna mynnar ut i helt olika slut. Lite kul .

Mycket hoppande blir det , men det är ju bra med att Gymnastisera :lol:

Mvh Eje

Johanb
2006-10-09, 01:47
Själv orkar jag bara skriva här, jag tycker det har varit lite mycket "Sök i forumet" kommentarer på andra sidan. Ibland tycker jag det är intressant med en nystart av en gammal topic, man har troligen lärt sig något sedan senaste gången och kanske har en vidare syn av problemet.