handdator

Visa fullständig version : Nybörjare leker med Raptor 50



Tobbe O
2006-10-01, 16:59
Anders från Umeå började flyga i Februari och han klarar det mesta och han gör det lägst av alla heliflygare jag sett flyga här i Norrland. Och det som är mest otroligt är att han inte kvaddat en enda gång.

http://mirror.fot.nu/UncelCurtis200609.mpg

bokis
2006-10-01, 17:29
Jag är alltid full av beundran över de som behärskar helikopetrar..
Härlig film o stiligt fluget! Hur f-n håller man rätt på riktningen den har?
Förstår inte hur ni hinner med...

Kenna
2006-10-01, 19:17
Verkligheten kommer ikapp även honom, ge det lite tid bara ;-)

Jag är mer imponerad av hans framfart i Stålmannenkalsongerna på Graninge helimeetinget i somras... :D

DrHanke
2006-10-01, 19:55
oj oj ... så undebart, mr sazbo har en utmanare i lilla svedala!

Har en rappy 50 som efter första tanken e helt omöjlig att starta (otroligt komp) med min starter, vad har ni för starter till era, måste börja öva igen efter en formsvacka och lite för mkt flygplan...

Kenna
2006-10-01, 21:26
Får du inte in soppa i motorn då så den går tungt därav, så kallad hydrolock?

Annars så är Dynatron populära starters gärna med uppåt 24volt. Dock så kan man inte köra den mer än stötvis annars drar kopplingen .. 8)

DrHanke
2006-10-01, 21:46
hmm hydrolock, varför tänkte jag inte på det... Förmodligen för att jag inte flugit den på ett tag.... Det skumma är att första starten gick perfekt med min 3:1 växlade starter men sen skull vi starta den igen och varken min eller bokis starter rådde på den, ett satans komp helt enkelt, men det är klart att det kan vara "hydrolock" som ställer till det. Hmm, enda motgången just nu är bytet till nya radion, det är ju inte en inställning direkt som skall göras...