handdator

Visa fullständig version : Krashad mottagare, vad händer nu ;)



Heda
2006-10-10, 20:37
Tja

Försökte få upp en lagad mustang i luften men den gick i backen igen..... hursomhelst så lånade jag min Hitech electron6a från calmaton till den, sedan tänkte jag inte mer på det.

Mustangen blev sallad å jag flyttade tebax mottagaren, när jag flög 1a repan efteråt (med calmaton) så hade jag mysko ryck ibland på gasen samt sidorodret, landade direkt med halv panik. Räckvidden var knappt 5-6meter med indragen antenn på radion så började skiten fladdra.

Fick hem en ny mottagare idag å fladderproblemet e löst, frågan e vad kan man göra med den gammla kraschade, är det någon som lagar eller e den förbrukad?

Lärpengar kallas det 8)

bokis
2006-10-10, 20:57
Svårt o säga,hade det varit min så hamnade den i sopkorgen...
Har man tappat förtroendet för något så är det ibland enda lösningen..Testade du den med en ny kristall förresten? Hur som haver,när det blir så så här ,då är det bara att beklaga,en ny mottagare är billg i jämförelse med resten,synd om din nya kärra kvaddar pga en felande mottagare eller?

Heda
2006-10-10, 21:04
hm, den "kraschade" kristallen sitter i den nya mottagaren ..........

ska man byta den oxå? för säkerhetsskull??

Äh, jag gör ett räckviddstest imorrn på fältet, ska ändå dit å flyga med en kompis elplan, känns det okej å "långt som faan" med antennen indragen å inge fladder så..... är det väl okej ;)

E det ofta att kristallen tar stryck vid marksyningar oxå?







Svårt o säga,hade det varit min så hamnade den i sopkorgen...
Har man tappat förtroendet för något så är det ibland enda lösningen..Testade du den med en ny kristall förresten? Hur som haver,när det blir så så här ,då är det bara att beklaga,en ny mottagare är billg i jämförelse med resten,synd om din nya kärra kvaddar pga en felande mottagare eller?

bokis
2006-10-10, 21:10
Kristallen ÄR det som brukar "gå på lunch" vid riktiga smällar...
Men i 99.9% av fallen så funkar/funkar inte dessa,mycket sällsynt att de glappar...Men som sagt,om man inte vill chansa så bör man byta kristall oxå.

Heda
2006-10-10, 21:13
Hepp! Då blir den grounded imorrn i vilket fall som helst så får jag shoppa en ny kristall oxå.. "just in case"

Rackarns tack för tippsen, forum e great ;)


Kristallen ÄR det som brukar "gå på lunch" vid riktiga smällar...
Men i 99.9% av fallen så funkar/funkar inte dessa,mycket sällsynt att de glappar...Men som sagt,om man inte vill chansa så bör man byta kristall oxå.

Magnus G
2006-10-10, 21:29
Har du kollat antennen?
Den kan ha slitits av inuti i krashen. Och är det den så går det ju lätt att byta själv.

Heda
2006-10-10, 21:58
antennen satt fast

Ska shoppa ny kristall imorrn, så kan man ju prova i den kraschade ifall den "skärper sig" eller vad som händer,

det visar sig :)


Har du kollat antennen?
Den kan ha slitits av inuti i krashen. Och är det den så går det ju lätt att byta själv.

Irokee
2006-10-10, 23:36
Om du inte får nå fart på mottagaren,skicka den till Baltechno i Göteborg. Han gör en översyn/rep för en rimlig penning ! Jag vet, jag har gjort det själv......alltså kraschat och repat mottagaren !! :)

Zekee
2006-10-11, 00:19
Har faktiskt varit med om en glappande kristall, den var helt ny oxå! Men en kristall är ju inga stora stålar att bråka om...