handdator

Visa fullständig version : Spitfire EP



Heda
2006-10-29, 22:02
Tja

Shoppade en WorldModels spitfire EP å premiärflög idag, en flygkompis var där med kameran å snappade upp lite. (Tack Gyld)

Garva inte åt de stora hjulen för de e snodda av calmaton för den ska kunna rulla i det oklippta och frostbitna gräset, vad gör man inte för att få flyga.

å garva inte åt att det inte e någon acrobatisk uppvisning då det e första flygturen och första gången JAG flyger lågvingat :roll:

Men det gick finfint iaf å jag blev lite kär i det planet 8)

http://www.youtube.com/watch?v=-alb7IqY_Xc

kan tillägga att jag inte hade vilopuls :? snarare 300 :D

Zekee
2006-10-29, 22:20
Såg juh ut att gå tokbra det där! :D Well done!

DrHanke
2006-10-29, 22:20
jag tycker det var riktigt bra, fin landning också! absolut inget att skämas över! PDT_Armataz_02_43

Du har inget att skämas över varken stora hjul eller inte akrobatisk, så länge du lägger ut film så bryr sig ingen över om flygningen e bra eller dålig, att du lägger ut film bara skoj!

Skriv gärna nån rad om modellen och setupen, ser ut att vara en spännande modell!

Heda
2006-10-29, 22:45
Det e en vanlig WM spit:http://theworldmodels.com/para/products/airplanedetails.php?airplaneid=133

std. motorn som följde med outrunner (vet inget KV på den)
Så har jag Feagio/Fegaio (stavning.......öhh) :oops: 18A Esc
Electron 6 mott
och en 1550mAh 3s Minicars/Dynomax

Org. prop e en 10*6 men jag läste på rett amerikanskt forum att motorn blev brännhet av den så jag kastade på en 8*4 å batteriet verkar räcka en evighet då, flög 10min å acken hade bara sjunkigt till 11,4v

Går fint att bara cruisa runt med den faktiskt å ska man landa så så drar man av gasen helt å glider in bara, dynglätt:)


Fick dra fast ett batteri från min glödare bakom motorn för att få rätt balans på den, min acc e för liten viktmässigt för att balansera den bra, men man tager vad man har ;)

bokis
2006-10-30, 14:44
Härlig o se (h)Eda, ännu en diggare av riktiga flygplan är född!
Stort grattis å tack för en en bra rulle oxå!

Heda
2006-10-30, 23:31
hehe

Var ju skoj det här, beställde lite olika proppar å grejor jag ska prova med i slutet av veckan

Bokis, min spit ser ju lika ut som din fast jag har en Junior;) Lika bokstäver på sidan oxå;) 8)

Heda
2006-11-03, 17:40
Flög lite på skaren idag, asså lade bara ut kameran, ingen som höll i den så det blev lite dassigt, men 1a gången jag lade på ljud så nu vet man det oxå ;)

Kort tråkig snutt :oops: YouTube - 2nd flight Spitfire

Inte så lyckat att ha camouflagemålat plan med mörk skog bakom, speciellt när solen e på väg ned *lol*

[/img]http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=169850&d=1162575764

bokis
2006-11-03, 17:48
Stadig hand på kameramannen! :D

SKIPPA MUSIKEN!! :evil: JAG DÖÖÖÖR!!!!
Mycket roligare att höra vinet o lite svordomar o annat!

Heda
2006-11-03, 17:52
JAMEN så dassigt filmat så ............ det gjorde inget ju, bara provade att fippla lite ;) Återkommer med propellersnurr :)

Ska det inte gå att lägga till bilder nuförtiden här? Fick det inte att funka jue!