handdator

Visa fullständig version : Aircombat el eller glödstiftsmotor?



Discman
2006-11-21, 12:39
Hej alla glada flygare!

Jag skall till och börja med Aircombat till nästa säsong. Har ju läst mig till att det är ok att flyga både el- och glödstiftsmotor i en combat kärra.

Min tanke är att köpa en RTF Corsair och kanske någon till som jag beställer av någon inbiten byggare gjord av cellplast.

Har ju sett att det finns folk som testat el inom combat frågan är bara håller batterina ett helt heat 100% så att det inte blir slöt på slutet?

Har Ni som testat flera erfarenheter att bidra med?
T.ex för och nackdelar?

Vilka prylar skall man ha om man skall till att testa en el-setup?

Är någon av dom att föredra som nybörjare inom combat eller är det mer en fråga om tycke och smak. (har ju flygit en del förr om åren men då glödstiftare)
Det är ju lite spännande med lite nytänkande också. Utvecklingen är ju mycket mer på fram marsh inom el än glödstiftmotorer om man nu bara pratar om motorerna.

Verkar vara mer lätt sköt med el också är mitt första intryck, man måste inte ha lika mycket prylar med sig. Följd fråga. Om man skall iväg och tävla en helg hur fixar men med batteriladdningen? Klarar man sig på ett MC-batteri? Eller behövs det tillgång till 230V? Finns det andra lösningar?

Hur blir det med ekonomin el vs glödstiftsmotor?

Blev en hel del frågor och funderingar. Men skriv ner vad Ni tycker och tänker. Så kanske jag blir lite klokare hur jag skall välja.

Tack!

/A