handdator

Visa fullständig version : Stjärtrotorbyte på PicooZ



Kenna
2006-12-12, 22:18
Den som satt på och reserven trasig, limmat några ggr med CA men nu fattas halva så vad gör man?

Kom på att det följde med reservproppar till X-Twinplanen så jag testade, lite för klen axel på PicooZ'n men en minimal droppe fixade det, efter lite test så kom jag fram till att klipper man bort 3-4mm och ev rundar av hörnen så fungerar det faktiskt helt ok, jag stolt och sonen lycklig att den fungerar igen :)

PS ta rätt propeller, det finns ju två för olika rotationsriktning, blir en jäkla snurr åt ett håll bara annars, fråga mig inte hur jag vet.. DS

DrHanke
2006-12-12, 22:46
kenna å du skall vara hkp pilot? har nu stött i allt hemma men inte lyckas ha sönder den... eller e det så att kenna junior tagit av träningstället lite för tidigt??

Kenna
2006-12-13, 01:11
Det är junior som farit lite för hårt fram kanske, han lyckades dock landa den inverterat på golvet så den stod och snurrade så innan han släppte gasen, är det någon annan som klarat det (och inte är 2 år fyllda än)? :D

fLa
2006-12-13, 10:37
Finns reservdelar att köpa, vet att conrad och xufo i tyskland har...hos xufo kan du tom köpa reserv motor, reserv kropp...allt!

/fLa