handdator

Visa fullständig version : Sändarpult



peiter
2006-12-15, 11:00
Jag letar efter en riktigt schysst sändarpult till min eclipse.
Helst i sverige, finns de någon som har ett förslag?

T5
2006-12-15, 11:59
För många år sedan byggde jag en ett sändarbord.
Jag gröpte ur ett foamblock efter konturerna på sändaren så den låg fint, sen formade jag foamblocket så det blev bra stöd för händerna på sidan om sändaren.
Monterade två 90graders metallstänger under sändarbordet som fästes i en rem att ha om nacken.
Funkade jättebra, blev lättvikt och billigt.

McRegor
2006-12-15, 12:21
Hej,
HAB har - http://www.mamut.com/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=hab_ab&gid=36&subgid=37
Hälsningar
Roger

peiter
2006-12-15, 12:34
beställde ett bord från hab i somras och efter ca 1 månads väntan så mailade jag och funderade på varför det inte hade kommit något, då fick jag till svar att dom va slut och inget vidare besked kunde ges. då tappade jag mitt förtoende för dom. finns det inte på lager och kommer kanske inte in då borde man lämna besked tycker jag.

men men så är det.

hade jag tid att bygga en sändarpult skulle jag helt klart göra det
så jag får försöka inhandla en i stället

genland
2006-12-15, 20:04
Hej!
Byggde ett bord för ca 2 år sedan till min Eclipse.
Trivdes dock inte med att ha sändaren hängande
på magen, (för stor mage antagligen).

Du kan få den om du vill, la ner ganska mkt jobb
på den iaf.
Om du är intresserad kan jag maila några bilder på
skapelsen.

Mvh Kent Gunnarsson

glider
2006-12-15, 21:58
http://www.rc-glider.com/tipsotest/evo-pult.html

Mvh. Johan

peiter
2006-12-15, 23:17
Hej genland

maila mig ett par bilder på skapelsen
det kanske kan vara något för mig =)

genland
2006-12-16, 18:56
Hej Peiter!
Mailat nu då...
Mvh Kent

John Eriksson
2006-12-17, 20:25
Jag har flugit med sändarbord i många år nu och tyckt det varit förträffligt. Först hade jag renmmen runt nacken, det visade sig att detta var ganska tungt och jobbigt för nacken då man la händerna på bordet så fördes hela tyngden från händer och armar över på nacken. Jag gjorde därför en rem som jag sätter på mig som en jacka, remmen korsar sig själv på ryggen och om man lägger remmen platt på marken så beskriver den en åtta. Har karbinhakar som jag knäpper fast sändarbordet när jag skall flyga. Så tänk på att använda en sådan rem som jag beskrivit. Graupner och även Multiplex har sådana remmar som man kan köpa.

Mvh John Eriksson i Bollnäs.