handdator

Visa fullständig version : Ny maskin efter Calmato sports



Frank
2006-12-29, 11:50
Hej jag har funderat på vad för maskin man skall satsa på efter Calmato sports. Ett plan jag har kollat lite på är Kyosho Oxalys F3A / SQS frågan är om det är rätt tänkt och vilken motor man skall satsa på till denna maskin isåfall. Vidare vilka servon bör man ha i en sådan maskin?

uffenilsson
2006-12-29, 16:14
Hej Frank,

Du är verkligen på hugget!
Och det tycker vi om.

Jag misstänker du är ledig nu över jul o nyår, och vill bygga!
Så är det me mej iaf, jag har fått grejor till min ena helikopter nu, så det är bara till o fixa o dona, sen flyger vi som fan sen... :lol:

Ha de

/uffe n

T5
2006-12-29, 16:23
Jag har byggt en bunt SIG Somethin' Extra och det är ett bra plan.

mac77
2006-12-29, 18:07
Jag har byggt en bunt SIG Somethin' Extra och det är ett bra plan.

Jag har också byggt mig en SIG Somethin Extra, en väldigt lättbyggd byggsats - den finns även som ARF men då är den enligt min åsikt ganska dyr. I början kan det vara bättre att köpa billigare modeller...

Pris byggsats: 1095kr (+en del saker för färdigställande såsom klädsel o dyl)
Pirs ARF: 2495kr

Skulle jag köpa en ARF för 3D så skulle jag ge mig på en Twist, jag har ingen personlig erfarenhet av den förutom att jag öppnat och kollat på den i kartongen, när man tittar på den är den väldigt lik Somthin Extran i vingprofil mm, därav är ju priset mer förmånligt - 1295kr

(Priserna är kollade på Östersund modellhobby och kan ju skilja lite beroende från vem man beställer)

Frank
2006-12-29, 19:30
Hej jag har funderat på vad för maskin man skall satsa på efter Calmato sports. Ett plan jag har kollat lite på är Kyosho Oxalys F3A / SQS frågan är om det är rätt tänkt och vilken motor man skall satsa på till denna maskin isåfall. Vidare vilka servon bör man ha i en sådan maskin?