handdator

Visa fullständig version : Glada nyheter i Malmö Radioflygsällskap!



Jakob
2007-02-06, 22:13
Hej!

Idag bestämdes det på vårt årsmöte i MRFS att det är frivilligt att välja medlemskap i SMFF eller RCFF när man är med i Malmö :D Radioflygsällskap. Jag skulle tro att de flesta väljer RCFF. Det blir även tillåtet för alla RCFF-medlemmar att flyga hos oss i Malmö även om man inte är med i SMFF. :D SMFF medlemmar är naturligtvis också välkomna. Malmö Radioflygsällskap har 99 medlemmar.

Mr J
2007-02-06, 23:05
Strålande!
Det går framåt för demokratin i modellflygarsverige :up:

Snickarjävel´n
2007-02-07, 17:05
Sen RCFF startade känns det ju inte som om där är nått alternativ heller. MFN har jag klarat mig utan i 30år å kan så fortsätta och kan ja få samma saker (försäkring mm mm) till lägre pris är saken klar.

Grattis föresten till RCFF som verkar gå framåt i hyffsat snabb takt till att vara så pass nytt :up:

Optimate
2007-02-07, 17:39
Det kostar endast 100 kr att vara medlem RCFF och då kan man flyga på Malmöfältet. Hur går det då med medlemsantalet i Malmöklubben, kommer det inte att sjunka drastiskt?

Jakob
2007-02-07, 17:51
Hej!

Precis som tidigare måste man vara med i klubben om man flyger regelbundet hos MRFS. Detta håller vi noga koll på.
Medlemsavgiften i MRFS är 470 kr för de som väljer RCFF och då går 100 kr till förbundet.

tonic
2007-02-07, 17:55
Hej!

Precis som tidigare måste man vara med i klubben om man flyger regelbundet hos MRFS. Detta håller vi noga koll på.
Medlemsavgiften i MRFS är 470 kr för de som väljer RCFF och då går 100 kr till förbundet.

Nu förstår jag vad Optimate menade!

Optimate
2007-02-07, 18:02
Jag tolkade Jakobs meddelande så att RCFF-medlemmar får flyga på Malmöfältet utan att behöva vara medlemmar i just Malmö Radioflygsällskap, och det kostar endast 100 kr att vara medlem i RCFF. Jag skulle då inte behöva vara medlem i någon klubb, utan klara mig med medlemskapet i RCFF. Detta var min enkla fundering.

Dessutom är jag nu också frågande inför tonen i ditt inlägg Tonic. Jag är medlem i såväl RCFF som Malmö Radioflygsällskap och ytterligare en klubb. Var det något fel i min fråga?

tonic
2007-02-07, 18:08
Jag tolkade Jakobs meddelande så att RCFF-medlemmar får flyga på Malmöfältet utan att behöva vara medlemmar i just Malmö Radioflygsällskap, och det kostar endast 100 kr att vara medlem i RCFF. Jag skulle då inte behöva vara medlem i någon klubb, utan klara mig med medlemskapet i RCFF. Detta var min enkla fundering.

Dessutom är jag nu också frågande inför tonen i ditt inlägg Tonic. Jag är medlem i såväl RCFF som Malmö Radioflygsällskap och ytterligare en klubb. Var det något fel i min fråga?

Jag missförstod din fråga. Jag tog bort inlägget efter 3 min. Sorry! Hoppas jag är förlåten. Om vi ses i sommar ska jag bjuda dig på en öl.

Sorry Optimate.

Optimate
2007-02-07, 20:11
Jag missförstod din fråga. Jag tog bort inlägget efter 3 min. Sorry! Hoppas jag är förlåten. Om vi ses i sommar ska jag bjuda dig på en öl.


Det är OK, Tonic. Gärna en öl, om jag kan få någon trovärdig person att intyga att du tål starka drycker. ;)

Jakob
2007-02-07, 20:17
Jag vet inte själv men vet från säker källa att han tål en del! En öl ska inte vara något problem hoppas jag! :partyman: