handdator

Visa fullständig version : Propeller till e-starter orginal



Heda
2007-02-07, 19:43
Tjo

Antar att det finns en och annan här som flygigt en E-starter, har bara flygigt med den två gånger helt orginal dvs med 350motor å vxl-lådan som var med. Org proppen e ju 10*8 e inte det lite stort? eller, iofs flyger den bra så men finns det någon som hunnit prova någe annat ?

Borstlöst e på ingång, väntar bara på en acc men tills Feblön så får de flyga som den kom ur kartongen ;)

Tips ? eller e det 10*8 som gäller :roll:

Taylorcraft
2007-02-08, 08:03
Heda,

Jag tycker min E-starter flyger utmärkt med originalmotor och proppe. Den största cirkelsågen ger i mitt tycke lite bättre "bett" i luften med 2S lipo. Kom också ihåg att en slowflyerproppe som detta är, snurrar med lägre varv än t.ex. en proppe på en metanolmotor, och har bättre verkningsgrad. Så din 10-tummare är mitt i prick.

Sen, med en outrunner i 400-storlek eller större, får du vertikala prestanda som verkligen sparkar häck... Kolla BJ's modell här:

http://www.bjsmodellflyg.se/e107_plugins/autogallery/autogallery.php?show=Rc%20bilder%20och%20video%2FV ideo%2FHandstart%20med%20E-Starter.wmv

Mvh
Taylorcraft

Heda
2007-02-08, 14:51
Tjo, köpte ett gäng gws 8*4,3 proppar å provade då 10*8 inte fanns, gick bra med dem oxå, lite mera gas hela tiden men flög typ 1,5 -2 min längre fast man höll högre grundgas.

Inte samma kraft när man stiger men inte så man lider av det, nu har jag ju 5extraproppar i den storleken så jag flaxar vidare med dessa ;)

Heda
2007-02-10, 11:04
Tjohooo

Flög över 13min med 8*4,3 proppen igår, då var dte riktigt vindstilla, den får sitta kvar ;)

skitmysko väder, vindstilla å -7c så kunde man komma å glida över fältet ett par dec ovanför snön med lite grundgas bara, lite mera gas å den började stiga......

Är luften annorlunda på vinter, mera bärkraft eller ?? Noobfrågor jag vet :roll: