handdator

Visa fullständig version : TMM reglage åå programmering.



Harry S
2007-02-11, 18:49
...Hejsan Alla Helifreaks.....:)

Har ett litet spörsmål ang. mitt reglage, TMM 4412-3S. Sulle behöva programmera detta till "soft start" m.m. som är användbart till heli-åka. Reglaget sitter i T-Rex och jag har provlättat med maskinen men samtidigt lyckats rensa drevet som motorn driver. Fick med någonslags bruks till reglaget men personligen så förstår jag inte ett smack av vad jag skall göra för att få den att göra som jag vill.

Någon som ä' duktig på dessa TMM-reglage troo och som lättfattligt kan säga hur man ska bete sig med dom..???

Ludde
2007-02-12, 18:49
1. för att komma in i proggläge håll fullgas i 10 sek, den piper till flera gånger och bekräftar.
2. gasen i botten läge, piper igen, du skall nu progga första värdet, (läs värdet i manualen)
skall du progga värde 1 så höj gasen till 50% och sedan ner till noll, det gör du det antal gånger på värdet du skall sätta, tex värde 2=spaken upp till 50% och ner 2 gr,

3. hoppa till nästa värde gör du med fullgas nollgas, piper till igen..

4. sätt värde 2 osv,
när du satt ditt sist värde byt till nästa steg som vanligt med fullgas nollgas, stäng sedan av strömmen.. klart...

kolla vad du vill progga, markera i manualen.

Skall du bara progga första värdet, så bekräfta med fullgas nollgas, sedan ström av...

Capish?

Harry S
2007-02-12, 21:00
....Hehehehe...säger bara "Jissesssss"....åå dä' sulle vara lätt eller..???!!!??? :?: ...fullgas, nollgas åå så hade man kortis i skall'n om inte annat...hehehehe :oops:

McRegor
2007-02-12, 21:12
Hej Harry,
Många har åsikter om Castle Creations reglage men med deras USB-programmerare är det lätt som en plätt att progga deras reglage - och dom har många parametrar som kan ställas in. Dessutom kan man upp- eller nergradera programvaran i reglagen precis lika enkelt. Mina "gamla" CC-reglage blir som nya med den senaste programvaran - inte illa tycker jag. Sen finns det ju andra reglage som t ex har programmeringskort men dessa har inte samma möjligheter att "skräddarsy" reglaget via många olika styrparametrar. Men smaken är som bekant som baken.... :butthead:
Lycka till med din trottelspakakrobatik ..:)
Hälsningar
Roger

Harry S
2007-02-12, 21:35
...Men nu måste jag fråga, Roger. Vad har Castle Creations mä' TMM att göra..????..Menar att mitt ropplem ä' en TMM 4412-3Ssom sitter i en heli åå inte ett CC-reglage..??

McRegor
2007-02-12, 21:44
Hej,
Tyckte precis att din fråga var hur du skulle progga ditt TMM-reglage.
Svaret du fick antydde att det var lite småstruligt.
Jag berättade hur det går till med CC vilket är förhållandevis enkelt jämfört med många andra. Liiite off-topic brukar ju vara OK här _ har väl kanske hänt även dig..:)
Hälsningar
Roger

Harry S
2007-02-12, 22:31
...Ahhh, då hajjar ja vad Du va ute efter, synd bara att ja inte vill köpa någe CC-reglage då.... 8)

McRegor
2007-02-12, 22:36
Hej igen,
Klart du skall ha CC till en heli..:)
Men inte mina små fina CC-reglage..:)
Men tänkte också att du behövde få lite fart i tråden så kanske det skulle dyka upp flera tips till dig !
Hälsningar
Roger

DrHanke
2007-02-12, 23:25
hatar också pipen å juckandet med spakarna... köpte tmm:s usb till dator interface, nu rör ja musen å vips e alla parametrar rätt... :)

Harry S
2007-02-13, 15:01
Mmmmm, men tyvärr så verkar min TMM:are sakna nämnda egenskap att kunna ansluta en USB till denna.. :cry:

Sååå, vad göra..???..lär väl köra min spakvälling ett tag så får Vi se hur dä' lyckas.. :?