handdator

Visa fullständig version : Flyga i Malmö



Macke8080
2007-02-17, 20:37
Hej

Har funderat på att skaffa mig en RC helikopter
Men har stöt på ett problem Hur tar jag mig till flygfältet utan bil.
Jag bor i Malmö och om jag ska använda mig av kollektivtrafiken för att ta mig till Kvarnlanda så tar det ca 1tim och 30min enligt skånetrafikens trafikplanerare och då är det 40 minuters gångväg inräknad =(
Så min fråga finns det något annat ställe att flyga på i eller närheten av Malmö som är lättare att ta sig till utan bil eller hitta någon att samåka med varje gång jag ska ut eller kommer jag vara tvungen att skaffa bil vilket gör det hela betydligt dyrare?

/Marcus

Glawe
2007-02-17, 21:08
Annars kan du ju alltid hänga med mig Marcus. Jag kommer förmodligen mest hålla till i Eslöv efterssom Toni flyger där. Jag vet dock inte om dom har några heli piloter som kan lära ut.

tonic
2007-02-17, 21:21
Ni är välkomna till Eslöv. Jag hjälper er från början. Glawe kan fluyga vet jag. Men vill du Macke8080 lära dig flyga så lär jag dig det!!!

Finns andra på fältet som också hjälper till.

Jakob
2007-02-17, 21:22
Hej!

Det ska vi nog kunna ordna! Det finns säkert många du kan åka med ut till Kvarnlanda. Gå med i klubben så ordnar vi resten sen! Vi har många som flyger helikopter och klubben har två hovringsplattor där man kan stå och träna.Det kostar 370 kr/år om du är med i RCFF.
Här finner du all information www.mrfs.se Observera att medlemsavgiften är sänkt, det är nytt för i år och har inte kommit in på sidan än.

Glawe
2007-02-17, 21:27
Du får gärna ratta min trainer med om du vill om du inte har ett eget plan :)

Macke8080
2007-02-18, 13:14
Då var det kanske inte ett så stort problem i alla fall =)
Då återstår bara att bestämma vilken heli man ska välj lutar mot att blir en T-rex 450s.