handdator

Visa fullständig version : Flytt



Glawe
2007-03-06, 14:05
Jahapp, nu va den största och jobbigaste delen avklarad på flytten. Allt är flyttat, den gamla lägenheten är tömd, städad och såld.. Nu är det bara 90 lådor att packa upp och möblering av 4 rum.


/Glawe - Numera stolt Hjärups/Jakriborgs bo :)

Jakob
2007-03-06, 15:35
När blir det inflyttningsfest!! :D :lol: :p 8) :drinkers: :partyman: :rock: :Hangman:

T5
2007-03-06, 23:54
Inflygningsfest?

...Shit vad jag hatar att flytta, hjälpte nyss en kompis att flytta ur sin lägenhet på 7'e våningen i ett jättegammalt hus.
Fanns bara en sån där liten 1x1m trälåda till hiss från 40 talet typ :(

Glawe
2007-03-07, 08:08
Vi hade flyttgubbar, så jag har inte burit på en mutter ens, men det är många lådor att packa ner/upp..


Flyttfest !?! Hmmm, vet inte riktigt faktiskt :)

colsson
2007-03-07, 08:54
Jag hade oxå flyttgubbar sist jag flyttade och tycker helt klart att det var värt pengarna!

Låt oss säga att du tar hjälp av fem st kompisar...
Du förväntas då hjälpa alla dessa fem med deras framtida flytt och får då helt plötsligt fem extra flyttar på halsen!! :roll:


Nej, tack... var man till sitt och själv är bäste dräng! 8)

Glawe
2007-03-07, 09:00
Jepp, har en bekant som jobbar på en känd flyttfirma, så vi fick lite kompispris, men det va helt klart värt det. Dom fyllde en minilastbil på 45 minuter, klagade en enda gång och var hur tacksamma som helst när vi bjöd på fika. Hela flytten tog 5 timmar (2 körningar) och dom va 3 personer. Kunde inte blivit bättre. Kompisar i all ära, men med flyttgubbar så går det fort. Dom tar inga pauser, klagar inte och som colsson säger - begär inte gentjänster :)

mac77
2007-03-07, 17:24
Har också flyttat med flyttfirma, dock var det 100 mil jag flyttade så det var rätt naturligt att kall in dom som har lite rutin på det.

Dom tömde lägenheten på ett par timmar (då är varende glas och tallrik och annat ömtåligt inpackad i papper!), tre dagar senare är alla kartonger inburna i den nya lägenheten. Det ingick även uppackning men det ville jag göra själv - kartongerna kom dom och hämtade när jag var klar med uppackningen ett par veckor senare.

Jo, inte en enda pryl var trasig! Men å andra sidan så körde jag ner modeller å sånt själv i en merca-buss.

Kungsholms express hette firman.

ssn
2007-03-07, 17:29
Makliga ni är! :D

Hjälpte sonen och hans fru att flytta i Motala sista helgen i Februari.....

3 vån ner.... 4 vån upp... Ingen hiss....


Känner av det än.....

Sosen...

T5
2007-03-07, 22:40
Låt oss säga att du tar hjälp av fem st kompisar...
Du förväntas då hjälpa alla dessa fem med deras framtida flytt och får då helt plötsligt fem extra flyttar på halsen!!

Givet! That's what friends are for... Jag och mina polare hjälps åt med allt möjligt hela tiden och det är gött. Man tar det onda med det goda, men i det stora hela blir man ett bra gäng som förväntas ställa upp :)

Sorry om jag låter negativ, men jag tycker man ska kunna förvänta sig saker av polarna och likaså hjälpa, du får det att låta som man ställer sig i en beroendesituation med att "Nu har jag 1 poäng och du ska hjälpa mig med 1 poäng!"

colsson
2007-03-08, 05:25
Du har helt rätt i det du säger. MEN... Jag HATAR att flytta.. och att flytta fem gånger extra när jag kan slippa, det gör jag inte. Sen hjälps vi åt med mkt annat men flyttning... nej tack.. 8)

T5
2007-03-08, 09:02
Flytt är helt klart ett nödvändigt ont. Hur många av er har inte sagt under en flytt "Tänk de stackare som jobbar på flyttfirma, fy fan"