handdator

Visa fullständig version : Har du några målsättningar inför flygsäsongen 2007?



colsson
2007-03-08, 10:06
Själv ska jag verkligen försöka att flyga mer och försöka hålla byggandet till Hösten/vintern. Jag har funderat en del på om jag ska satsa mer på skalabygge/flyg eller att jobba mer på aerobatic delen men det blir nog lite av båda tror jag. Jag vill ju inte välja bort något.

Vad har ni andra för tankar inför säsongen?

Fot
2007-03-08, 10:28
Jag ska försöka bli klar med de projekt som ligger på bordet och flyga i sommar...

Jag kommer dessutom ta steget från söndagsflygare till tävlingflygare.. Men det kommer nog också att bli rätt mycket söndagsflygning :-)

/M

Glawe
2007-03-08, 10:48
Jag har tänkt jag skall lära mig flyga med glödstiftsplan (har ju som sagt flygit segel i 17 år och aldrig ens haft tanken på motorplan).

Vid sidan om det så tänkte jag bygga ihop ett fint andraplan.

DennanHMFK
2007-03-08, 11:04
jag håller på och knåpar ihop en "Ryss", vingen är så gott som klar.
tanken är att den ska vara flygklar till Norbergs-träffen 17:e Maj. :)
vilket den lär bli, är ju ett bra tag kvar.

samt att bygga mera, lite trist att bara flyga med samma flygetyg hela tiden. haha

QatHome
2007-03-08, 11:37
Ska försöka ta mig själv i kragen och bygga ihop lite av de modeller som ligger i kartonger under byggbordet.

sundqvistjohan
2007-03-08, 14:31
Jag har inga planer på att börja tävla ännu, men jag håller på att slipa manövrarna i F3A Sport-programmet som bäst. Får ge mig i kast med Nordic-programmet under sommaren.

Inom 3D måste jag försöka få in sidrodret i "rolling circle". Jobbar mest med höjden nu - hinner inte riktigt med med båda spakarna. Övar på simulator i slowmotion.
Torque roll går bra i simulator men jag kan inte (vågar inte) utföra manövern med Twisten. Det är också sommarens projekt.

Bygga: det överlåter jag åt ARF-firmorna - på sin höjd monterar jag ihop mina modeller :-) Jag vill flyga.

bokis
2007-03-08, 16:11
Flyga....sen kanske en kaffe...Å flyga lite till..
Planer ? Å flyga på Barkis sprack ju så det får bli en påtår med en kanelbulle istället..

s8
2007-03-08, 16:28
Min plan e att krascha mindre och flyga mer. Kanske laga det som jag kraschade förra året men helst så köper jag nytt istället. Kanske så skulle man ta det lite lugnare och inte alltid pressa gränserna till max.

/Johan

AM
2007-03-08, 17:02
Mina projekt är:

Tiger Moth 1/4 skala OS-120 m pump - ska fixas lite grand
Su-31 2,2 m ASP 400 stjärnmotor - färdigställas
Aviatika 2 m OS-300 boxer - fixa landställ
CMPro YAK-54 160 - OS-160 boxer - färdigställas
BobCat 50 Webra Speed 61 - flygklar
Graupner ShowFlyer OS-91 - flygklar
CMPro Extra 330L 45 cc bensin - färdigställas
Diverse Elkärror, Challenger, Su-31

Tänk om man kunde köpa tid på burk....? SUCK...

Mvh
Ove

Frippe
2007-03-08, 21:45
Fixa alla kärror och bara gasa i sommar.

Sommaren är kort, det gäller att ta vara på alla flygtillfällen....

Poteta
2007-03-08, 22:07
Börja flyga igen...
Har haft åt skogen för mycket grejer på gång det senaste året. Börjar komma ikapp nu, kanske ska ta och fortsätta på Slow Silver-projektet?

Fot
2007-03-09, 14:42
Mina projekt är:

Tiger Moth 1/4 skala OS-120 m pump - ska fixas lite grand

Tänk om man kunde köpa tid på burk....? SUCK...


en 1/4-moth hade jag också tänkt mig.. jag har dock inte plats med den.. och inte tid heller för den delen...

Burk, du var då kräsen.. jag tar tid i vilken form som helst.. min är helt slut.. Och nu blir jag deporterad till Skåne en vecka också verkar det som..

/M