handdator

Visa fullständig version : Sanwa VG6000



Glawe
2007-03-10, 10:18
Någon som har några kommentarer om denna ?

Bra / Dålig sändare ?

/Glawe

ssn
2007-03-10, 13:04
Haft många Sanwa.... Bra prylar men...

Får man rek dej att "ta i lite mer"?
"SANWA VG6000 -4xservo/laddare/ackar
Söker Du en mycket prisvärd Computerradio är VG6000 ett perfekt val. Fyra modellminnen, Dual-Rate, exponentialutslag, V-tail, Delta och mixfunktioner är standardutrustning. Alla inställningar sitter lätt åtkomliga på radions framsida och Du programmerar radion enkelt utan något krångligt meny system. VG6000 levereras på 35 Mhz bandet. Fyra starka (3,3 kg) och snabba (0,16s/60°) servon, ackar i sändare och mottagare samt 230V laddare ingår."

4 modellminnen är inte möe! Det är lite!

Vad du borde satsa på är mer modellminnen bla..... Finns många andra och jag tänker inte rek ngn.. Nästan alla är bra!

Mvh
Sosen...

Glawe
2007-03-10, 13:24
Well, 4 modellminnen är 4 mer än vad jag har idag. Dessutom 3 modeller mer än vad jag har har (har iofs en till snart på väg in).

Jag är som sagt knappt en söndagsflygare även om jag har haft hobbyn i många år. Visst, man kan alltid ta lite mer hela tiden, men vipps så kostar sändaren med servos och allt flera tusen mer.
Har spanat på en spectrum dx7 lite med och några andra.. men jag undrar själv om jag kommer få nytta/glädje av alla extra funkioner. (Har trots allt bara 4 kanaler jag behöver. 6 kanaler borde ju räcka långt :)

McRegor
2007-03-10, 13:58
Hej,
Ett annat billigt men ändå hyfsat alternativ är Futaba 6EXA - kostar 1495 kr hos ÖMH f n - http://www.modellhobby.com/product_info.php?cPath=120_122&products_id=1083
Visserligen tillkommer en sändaracke för ca: 150 kr men flyger du el så behöver du ju inte köpa mottagaracke - annars är det väl ca: 100-lappen som tillkommer för en sån också.
Jag har både Sanwa (RD-6000) och en Futaba (FF-9) och det är inget fel på Sanwa men skulle nog ändå satsa på Futaba - trots allt är det inte utan anledning det största märket och dom brukar sällan släppa ifrån sig kvalitetsmässigt dåliga utrustningar.
Lycka till önskar
Roger

Glawe
2007-03-10, 18:15
Hmm, det va minsann en prisvärd liten sak ...


Tack för tipset ! :)