handdator

Visa fullständig version : "Ålle-Burgaren" o. "Ålle-69" premiär tur



GliderKing
2007-04-07, 16:54
2 nya modeller som nyss gjort sina jungfruturer.

Båda modellerna är egna konstruktioner men snarlika mycket annat likvärdigt på marknaden där jag lånat lite här o. lite där, så att säga. Kul att uppfinna hjulet en gång till....!! i brist på annat.

Ålle-Burgaren är en renodlad hang kära som flyger otroligt graciöst utan några som helst överraskningar. Flög den både igår o. idag i ca 12m/s. Loopar rent och rollar snabbt om man vill det eller långsamt. Det jag eftersrävat är fart....o. det har den....Materialet är rosa byggfrigolit klädd med brunt omslagspapper o.- sedan klätt med Oracover. Finishen blev över förväntan snygg.....

Min andra nya kärra är en delta motormaskin "Ålle-69". Byggmaterial o. byggmetod är densamme som förre modellen o. även här var farten det viktigaste....Jag har utrustad "69"án med en 40 motor o. farten är hissnande ca 200knyck. Rollarna är som en korkskruv....dvs otroligt snabba med max skev utslag. Pulsen vid flygning....säkert 150..!! Flyger rakt o. stabilt även på mycket låg höjd över backen...ca halv metern eller så...

För bilder kolla på vår klubbhemsida: www.rcflyg.com