handdator

Visa fullständig version : X100, Zero, Bobcat



DrHanke
2007-04-17, 21:14
Henrys luftdop av en Hangar-9 Funtana X100...

http://www.youtube.com/watch?v=MqyswKG44gM

Varm i kläderna hemma hos bokis senare samma dag...

http://www.youtube.com/watch?v=2nQMOCN75DA

Bokis laddar på med Bobcat, många har en vi är nog först med film på den?

http://www.youtube.com/watch?v=TJkkHXIjm2k

Bokis fina Zero med många cylindrar... låter mysigt :)

http://www.youtube.com/watch?v=x6BR12upwhw

Mr J
2007-04-17, 22:35
Man tackar!
Härliga rullar, Zeron låter ju bara för skönt...
Och Bobcaten verkar ju gå undan, det såg ut som att det andra planet riskerade parkeringsböter... :-)

T5
2007-04-17, 23:12
När Bokis trycker runt Zeron i högfart på låg höjd står resten av modellflygvärlden stilla för mig.
Kanonfint flygplan, helt makalöst vilken känsla när den dundrar fram på låg höjd... Nä, jag ska fan gå och gråta en skvätt :)

(Jag förstår att det måste vara rejält magiskt att stå där live, men tack för att ni filmar och delar med er åt oss andra rc-nötter)

bokis
2007-04-18, 08:25
Tackar,ni är bara för gooa! :oops:
Jag gillar nollan,mycket trevlig maskin o flyga..
O har totalt förälskat mig i stjärnmotorer!
Bobcat ja,Ärlig talat så låter det mer än det går,Flygarhenry puttrade runt med sin X100..
Mer motor o infällbara ställ så kan den gå riktigt fort men som jag har den så är det ingen jätteraket..
Byrådirektör Rectum (ständig sekreterare i AA) har ca 3 ggr mer pulver i sin Bobbe o infällbara kryckor så den blir det nog fart i..
Dock så trivs nog den bäst på asfalt,den är liiite kinkig o få ner..
Skulle vara kul o se någon annans Bobcat förexten!

ssn
2007-04-18, 08:35
Fantastiskt fina videor..
Å att sen höra en väl arbetande 2-taktare gör gott i själen... :D

Sosen.
Tvåplutt for ävver!

bokis
2007-04-20, 09:43
Henry,kollade just på filmen från Täby igen..
Varför plockade du bort di där småiga vingarna hemma hos mig?
Nu har jag tydligen på underliga vägar blivit med X 100 så nu e jag nyyyfiken serrö!! ;)

tonic
2007-04-20, 09:51
Tack grabbar!

Alltid lika roligt att se era videosnuttar. Zeron vart min favorit :)

flygar henry
2007-04-20, 10:31
Henry,kollade just på filmen från Täby igen..
Varför plockade du bort di där småiga vingarna hemma hos mig?
Nu har jag tydligen på underliga vägar blivit med X 100 så nu e jag nyyyfiken serrö!! ;)


Ja du Bokis det var en väldigt bra fråga... men jag tror det berodde på lathet :lol:

De små "vingarna" gör nytta när man knivar. Men vet inte ifall de gör så mycket för utseendet.



Summa summarum efter att ha flugit x100 i några vändor


Modellen flyger fint och snällt, dock är min SY-120 (4-takt) lite i klenaste laget, om man vill hovra och samtidigt ha lite extra effekt i reserv. Ifall det skulle börja sk_ta sig.

Kniveggsflygning är en barnlek :D och med de små extra "vingarna" så går det ännu enklare.

Den har väldigt låg vingbelasning vilket gör att den går flyga riktigt långsamt, något jag har svårt att vänja mig vid. Speciellt när det gäller landning.


Om jag jämför X100 mot U can do 60 som jag hade tidigare. Så flyger x100 mycket renare och snällare.

Jag tycker x100 är värd varenda krona.


Hoppas detta duger för att få bokis lite PDT_Armataz_02_11

Mr J
2007-04-20, 12:35
Tack grabbar!

Alltid lika roligt att se era videosnuttar. Zeron vart min favorit :)

Samma här!
Jag blev tvungen att sätta mig och titta på Tora! Tora! Tora! för att lugna ner mig... :-)

Kenna
2007-04-20, 13:41
Vad väger den Henry? Har funderat på en X100 som efterföljare på min Edge 540 vad det lider, den väger ca 4kg och hovrar lätt med min OS120 FT..

mac77
2007-04-20, 14:52
Den där gubben e tokig, det är en sån där fritidsflygare från RCFF

Ur filmen: "Varm i kläderna hemma hos bokis senare samma dag..."

Ni är allt för för goa ni... :p

Casimir_rc
2007-04-21, 17:05
Igen var lördags kvällen räddad med film :D.

flygar henry
2007-04-22, 11:54
Vad väger den Henry? Har funderat på en X100 som efterföljare på min Edge 540 vad det lider, den väger ca 4kg och hovrar lätt med min OS120 FT..


flygplanet väger otankat ca 4,3 kg. I vikten finns inräknat ombordglöd med batteri.

Christer J
2007-04-24, 00:00
flygar henry: är det så klent med SY 120 så det blir motorbyte ?

flygar henry
2007-04-24, 07:53
flygar henry: är det så klent med SY 120 så det blir motorbyte ?


Om jag kommer få för mig att hovra mycket, så är SY 120 lite klent. Men i övrigt räcker den mer än väl.

Innan motorbyte så kastar jag nog hällre ut ombordglöden.

Christer J
2007-04-25, 00:12
flygar henry: är det så klent med SY 120 så det blir motorbyte ?


Om jag kommer få för mig att hovra mycket, så är SY 120 lite klent. Men i övrigt räcker den mer än väl.

Innan motorbyte så kastar jag nog hällre ut ombordglöden.

Okey flygar henry, ja det blir kanske hyfsad tomgång utan ombordglöd.
Min SY91 går bra nu på tomgång utan ombordglöd sedan den har fått lite gångtid, var lite lurig i början men nu funkar den kanon. Har du prövat ut optimal prop för hovring?

flygar henry
2007-04-26, 17:19
flygar henry: är det så klent med SY 120 så det blir motorbyte ?


Om jag kommer få för mig att hovra mycket, så är SY 120 lite klent. Men i övrigt räcker den mer än väl.

Innan motorbyte så kastar jag nog hällre ut ombordglöden.

Okey flygar henry, ja det blir kanske hyfsad tomgång utan ombordglöd.
Min SY91 går bra nu på tomgång utan ombordglöd sedan den har fått lite gångtid, var lite lurig i början men nu funkar den kanon. Har du prövat ut optimal prop för hovring?

Jag har inte ombordglöden för att få en fin tomgång för det har jag redan utan. Jag har det för att slippa fibbla å greja med glödklämma.

Trottle i botten
Sen fram med bärbara startern
sen är det bara att flyga :)


Supersmidigt


Henry som flyger med ombordglöd pga lathet 8)

Christer J
2007-04-26, 23:58
Okey flygar henry, det låter smidigt :) Har du något att hämta på hovringsidan med annan prop?

flygar henry
2007-04-27, 20:47
Okey flygar henry, det låter smidigt :) Har du något att hämta på hovringsidan med annan prop?

Det är mycket möjligt. Idag kör jag med 15x6 apc
Kanske skulle ta och prova 16x4 eller liknande

Christer J
2007-04-28, 00:07
Okey flygar henry, det låter smidigt :) Har du något att hämta på hovringsidan med annan prop?

Det är mycket möjligt. Idag kör jag med 15x6 apc
Kanske skulle ta och prova 16x4 eller liknande

Blir spännande att höra hur det går med en annan prop. Den ser fin ut Funtanan, har tittat på filmerna flera gånger. :)