handdator

Visa fullständig version : Sverige runt!



ssn
2007-04-19, 21:00
Tänkte att i år få en gammal dröm att gå i uppfyllerse.

Så jag köpte en gammal husvagn 330 cm lång...Tänkte lasta den med flygplan och åker söderut var tanken....Sedan runt i Skåune och upp efter östersjökusten....

Kanske kan jag komma så långt norrut som Östersund eller lite till....

Frugan åker till Turkiet! Vafa..... Jag gillar Sverige,,,,, Eller "gillade" kanske är rätt!
Om jag hittar Kalle kalas trevliga peroner (vet att dom finns) som tycker att jag skall ta mina flygplan å dra dit pepparn växer för att jag inte är med i SMFF så är allt förfelat.
Är det så vi vill ha det?

Hoppas att jag kan vara välkommen även om Lasse Cub å hans anhang står i depån och gormar å svär.....

Jag har varit med i SMFF via klubben.....Jag har cert (tom utfärdare) jag kan flyga.....Jag har försäkring om det värsta skulle inträffa.....

Så ! Whats the problem!

Förstår att det är svårt att få in nya medlemmar när de "jättegamla" inte ser skogen för bara träden....

Är jag välkommen i sommar eller inte? Flyga kan jag som sagt.......

Sosen...

bokis
2007-04-19, 21:04
Får jag be om ett besök oss galningar emellan? :D
Dörren är nästan alltid öppen Sosis..

McRegor
2007-04-19, 21:04
Tjena SoS,
Klart du är välkommen !
Inte skall man väl mota bort modellflygarbröder som gör sig omaket att åka landet runt och hälsa på !!! Det är ju skitkul då det kommer besökare !
Åk du - kan knappast tänka mig att det är så många Klubbar där du inte är välkommen som besökare och "besöks-flygare" !
Hälsningar
McR

ssn
2007-04-19, 21:07
Bokis och Mc R

I är bara för goa......

Kommer... Ringer före....
Sosen..

Jakob
2007-04-19, 21:08
Sosen! Du ska veta att du alltid är välkommen till oss i Malmö också!

pgrts
2007-04-19, 21:12
Tänkte att i år få en gammal dröm att gå i uppfyllerse.
Sedan runt i Skåune..........................
Är jag välkommen i sommar eller inte? Flyga kan jag som sagt.......
Sosen...

Klart du är välkommen - slå en pling eller ett mess/ mail så att vi kan dra ihop lite folk för att flyga och grilla med dig.
Vi är duktiga på att hämta ner plan om certet inte är tagit i så intim flygmiljö som vi har hos oss ;-)

Och så hoppas vi få tre nya juniorer som börjar flygskolan i helgen.
Premiär i tisdags kväll med start av handlunsbygge.
/Patrik mfksnobben

genland
2007-04-19, 21:14
MFK Genlanda Åsele om du tar dig så
långt innan husvagnskrället :lol: rasar ihop
tar emot alla som vill flyga eller bara
ljuga runt o prata flyg i allmänhet!
Mvh Kent

Ripa
2007-04-19, 21:35
Hej Sosen!

Du är alltid välkommen till Ripa, klubbens modellflygfält är öppet för alla modellflygare, klubbens husvagnscamping är öppen från april - september.

Ring eller skriv ett mail innan du kommer.

Vi hälsar dig och alla modellflygare välkomna till
Skånes ”öppna landskap” nära havet får ni bo, några dagar på vårt flygfält, så att själen kan få ro.

http://www.ripamfk.com/ripamfk/ripaweb.nsf/View001/img_2484/$FILE/img_2484.jpg

Mvh
Mats

www.ripamfk.com

tonic
2007-04-19, 21:46
Eslöv har dörren öppen. Välkommen Sosen!

ssn
2007-04-19, 21:50
Jisses.....

Tack för alla inbjudingar :D får lägga om rutten lite ser jag.......

Sosen..

Gårdö
2007-04-19, 22:24
Fasen på dig om du inte kommer förbi Hökaklubben och betygsätter vår camping!
När beräknas ekipaget passera Bästkusten?

/Peter

flightlight
2007-04-20, 07:26
Hej helt klart är du välkommen till Östersund och vårt fält på ope vi flyger nästan jämt vinter som sommar om vädret är bra annars så sitter vi i stugan och eldar och ljuger :lol:

birddog
2007-04-20, 09:24
Till oss i Ånge är du oxå välkommen til:)Jag bjuder på pilsnern.Och om du har tur när du är hos oss så kan du få se någon göra en tjyvskjytt.

flightace
2007-04-22, 11:45
Här e dörren alltid öppen för alla....
och hit hittar väl sosen tillbaka???

Ni har väl inte missat flygträffen här den 11-13 maj???
(mer info på smf.)

Flightace place smygöppnas redan i sommar,,,
dock med ett något begränsat fält,,,
hoppas dock på en lösning inom kort,
annars så finns ju klubbfältet nära ,
platts för husvagnar i massor,
även el om det behövs,,,

Hjärtligt välkommna,,,

ssn
2007-04-22, 13:05
Sverige är fantastiskt.....


Vem behöver Turkaijjet!


:D :D :D :D :D :D :D
Sosen...

LIP
2007-04-22, 13:20
Tacka för det att du är välkommen till Örnsköldsviks modellflygklubb.
Hos oss får alla flyga, även dom som inte kan flyga för här finns det folk som mer än gärna ställer upp och hjälper till.

Och om du kommer och jag finns på hemmafronten, skall jag personligen ta dig med på besök till vårat KomTek.

Ser att du är lärare, då bör du absolut göra ett besök på KomTek, en del av mitt jobb är att insperera lärare till att jobba med teknik i skolan.

http://www.rcuniverse.se/artiklar.php#12

Lasse

ssn
2007-04-22, 15:20
Älskar er bara... Allihop.....

kanske vet jag vad jag köpt i veckan...... nappade på "3å30åibraskick" :D

Sosimos...

AM
2007-04-22, 18:39
Och så Eslöv den 17 - 20 maj får du inte missa Sos'en! RCFF:s årsmöte och flygfest Kr. Himmelsfärdshelgen.

Välkommen dit också.

Mvh
Ove

Ekis
2007-04-22, 19:43
Kristi Himmelsfärd har vi också träff. MFK Viking välkomnar självklart också! Sosen hur ska du hinna med allt? Har du 10 veckors semester?

Larsa
2007-04-23, 17:38
Självklart gör du ett stopp hos galningarna i Ånge SoSen.. Inte otroligt att K-Å finns på plats heller vettu..

Sundsvallaren
2007-04-30, 09:57
Klart att du är välkommen till Skvadern, Sundsvall, det är genvägen till Ånge och Östersund.

Här finns vi, lång länk
http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=l6&streetname=&streetnumber=&city=&zipcode=&mapstate=5%3B1577150%3B6927900%3B0%3B1577150%3B692 7900%3B1577150%3B6927900%3B&mapcomp=Anreg%3B10%3B%3BSkvadern Modellflyg%3B%3B%3B%3B+++Sundsvall%3B%3B%3B%3B%3B1 577150.0%3B6927900.0%3B0%3B0&heading_exact=&heading=&heading_group=&company_name=&ns=

Hemsidan
http://www.skvadern.se/

tobbe
2007-04-30, 11:25
Falkenbergsfältet är öppet för dig SoSen. Så oxo mitt hem om du blir hungrig och missat korvkiosken i Svenljunga på nedresan.. :)

/Tobbe

ssn
2007-04-30, 17:00
Lägger upp en plan för resan... Tack alla goa klubbar som välkommnar en man i förskingringen... (RCFF)

Sosen..

ssn
2007-04-30, 17:02
Kristi Himmelsfärd har vi också träff. MFK Viking välkomnar självklart också! Sosen hur ska du hinna med allt? Har du 10 veckors semester?

Hmmm Kanske att sticka ut hakan men.. Vi lärare behöver Lååånga semestrar å Låååånga luncher..... :lol:

Sosen..
Stackars oss som har det så svårt på arbetstid....

tobbe
2007-04-30, 18:18
Tja, har en ohängd 14-åring här så förstår väl att ni lärare behöver avkoppling ibland :) Personligen så gillar jag fysik starkt (speciellt partikelfysik å kvant-mekanik) så har svårt att förstå att nån skulle halvsova på dina lektioner.

/Tobbe som gillar kokt med mos plus räksallad

ssn
2007-04-30, 19:22
Tja, har en ohängd 14-åring här så förstår väl att ni lärare behöver avkoppling ibland :) Personligen så gillar jag fysik starkt (speciellt partikelfysik å kvant-mekanik) så har svårt att förstå att nån skulle halvsova på dina lektioner.

/Tobbe som gillar kokt med mos plus räksallad

Gillar dej Tobbe.... :D Många elever behöver en felkopplad Elytkonding då å då.... Å Många volt......
Då vaknar dom!!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol:

Sosen..

Stig Johansson
2007-04-30, 19:25
Hej

Om husvagnen inte orkar rulla så långt eller om du tröttnar och inte orkar resa så mycket så vet du att du alltid är välkommen till Mark.
Det är inte så långt mellan Mark o Ulricehamn så det kan vara ett bra alternativ. Slå en signal - du är jättevälkommen.
Självklart är alla andra också välkomna att flyga på Marklanda. Vi gör ingen skillnad på SMFF:are o valinga RCFF:are. Alla är hjärtligt välkomna att flyga. Ring före så vi kan få ihop ett gäng med glada flygare.

Stig Johansson

ssn
2007-04-30, 19:32
Tack Stig....

Blir no:1 på resan....

Sosen..

Stig Johansson
2007-04-30, 20:20
Sosen

Om du har möjlighet att välja dagar så är onsdag fm en mycket bra dag. Då är alla vi unga pensionärer på plats. Då gäller att snabbt få en kärra eller helikopter i luften så att vi sedan kan fika o ljuga ostört. I andra hand är lördag fm en mycket bra dag då är även ungdomarna med (under 65 år) och även detta är jättekul. Vi lite mera erfarna hjälper då kidsen/ungdomarna att flyga/landa och hur dom skall bete sig. Dom här ungdomarna under 65 har det lite svårt ibland.

Hjärtligt välkommen när du vill.

Stig

ssn
2007-04-30, 20:41
Sosen

Dom här ungdomarna under 65 har det lite svårt ibland.
Stig
Är ju bara 57 själv så jag vet hur det är!!!! :lol:
sosen

ssn
2007-04-30, 20:54
Planerar rutten nu men vissa inplanerade besök måste inställas....

Måste säga att jag gråter tårar om hur SMFF styr en del klubbar....

Bredda hobbyn!? Kyss mig ngnstans där var sig sol eller måne lyser!
OM JAG NGN MER GÅNG SKULLE GÅ MED I SMFF så måste hela styrelsen bytas ut!.
Okompetens måste beivras!

Flåt hårda ord men SMFF har "Med sina hantlangare "Skitit i det blå skåpet"

Mvh Till de som inte berörs av massa förbud....

Sosen...

tobbe
2007-04-30, 21:22
Jösses.. :)) E själv bara ett blöjbarn på 51 år :) Gissar att ni i Kinna är i min stil :) Har iof vart på besök hos er ett par ggr. Lurig inflygning över ravin men det är väl det som skilljer agnarna från vetet.. typ :))

/Tobbe

Stig Johansson
2007-05-01, 20:21
Tobbe

Besök oss mera. Vi älskar besök!!

Stig