handdator

Visa fullständig version : Mitt nuvarande projekt



Taylorcraft
2007-05-02, 00:12
Tjena,

Tänkte att jag skulle lägga ut en bild på mitt nuvarande projekt, som jag bygger för en kompis. Det är en go' gammal Twin Pin Stick, ful som stryk. Så man får försöka snygga till den så gott det går... :)

I nosen sitter det en LA 40, och planet ska styras med en Flash 5 med HFS-04MI mottagare och 4 HS-300 servon. Klädseln är röd Solartex med dekor i vit Solartex.

När jag fick in planet hade min kompis haft den stående på byggbordet "några år" utan att den hade blivit färdig. Så skarvar och limningar hade börjat släppa. När jag då kollade på ritningen upptäckte jag att "kartan inte stämde helt med terrängen", så jag gjorde ny ritning på datorn - och byggde efter den istället. Lite nya bitar fick inköpas, innan planet tog form. Men nu återstår bara lite småtjafs, som t.ex. montera stötstänger och balansera modellen. Sen ska det provflygas.

Men nog med small talk; här är modellen:

http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=598

Mvh

colsson
2007-05-02, 05:45
Det var nog den snyggaste Twin Pin Stick jag sett! :)

Glawe
2007-05-02, 12:24
Tyckte faktiskt den va ganska cool :)

Vad sitter det för motor på den ?

T5
2007-05-02, 12:32
Glawe: OS LA.40


Tycker modellen ser cool ut, Solartex är ju så fint att jobba med och resultatet blev ju kanon.

Glawe
2007-05-02, 12:38
mmm, jag såg det. Har väl sås i ögonen eller ngt hehe

Taylorcraft
2007-05-27, 16:21
Så, då är kärran provflugen och förutom lite för mycket högervridning i motorn (monterat efter "TLAR-metoden": That Looks About Right) så flyger den som en trainer ska. Och vingen blev monterat med sex gummisnoddar, den sitter som berget. 8) Både provflygare och ägare är nöjda, så då borde väl jag också vara nöjd? :)

Mvh