handdator

Visa fullständig version : Robbe Gemini



Kenna
2007-05-08, 13:31
Har flugit, startat denna ifrån de flesta underlag nu, hitintills var nysnö det roligaste, nästan roligare att fara fram och göra spår i snön än att flyga. Nu i helgen var det test på vatten första gången, onödigt blåsigt och ingen tillgång till båt gjorde det extra spännande. Flög dock senare på kvällen när det var vindstilla och det var riktigt roligt att dra på så den klev upp och planade och iom detta kunde man dra av gasen bra och den for ändå fram planades och gjorde fina spår i den spegelblanka ytan, tyvärr var det för mörkt att filma då.

PS lyssna inte för mycket på snacket, det var min far som höll i en videokamera för första gången :lol:

http://www.modellhobby.com/filmer/gemini_vattentest.wmv

Mr J
2007-05-08, 14:33
Det ser ut som den flyger bättre än de flesta "hydrofoam" jag har sett.
De flesta brukar hasa fram i nån slags halvharrier... Men det är kanske vinden som bidrar till att den har ett mer normalt flygläge i filmen...

Kenna
2007-05-08, 14:47
Den flyger mycket bättre än de tidigare "hydrofoamsen" enligt dem som testat bägge, själv har jag inte testat någon av de tidigare så jag kan inte själv säga. Men kan jag flyga denna så är den inte svårflugen ;)