handdator

Visa fullständig version : RCFF MEETING MED FÖRBUNDSMÖTE 17 -20 MAJ i Eslöv



Jakob
2007-05-17, 06:45
Hej!
Ni glömmer väl inte RCFF:s stora meeting nu till helgen på Eslövs flygfält! Vi börjar torsdagen den den 17 maj och avslutar söndagen den 20 maj. Kom och flyg och ha en trevlig helg med oss. Lördagen den 19 maj blir det stor uppvisning med både modellflyg och fullskala.Filmvisning/grillning i hangaren kommer det bli på kvällarna.Vi kommer ha vinsch så att de som har segelflygplan också kommer att kunna flyga.Ta med era flygplan så vi kan få till en fin utställning. Enklare mat med dryck kommer finnas till försäljning. Uppvisningsflygare och de som har modeller med sig har gratis inträde annars 20 kr/person plus 20 kr i parkeringsavgift. Det finns 25 sovplatser i fallskärmshopparklubbens klubbhus för 125 kr/natt. Det finns tillgång till dusch och kök.
RCFF:s förbundsmöte kommer att hållas fredagen den 18 maj kl. 18.00.

Vi behöver funktionärer så känner ni att ni vill hjälpa till är detta mycket välkommet!

Hälsningar

Styrelsen
RCFF

PS: Claes Lindborg kommer att demonstrationsköra en nyutvecklad 40-kilos turbin för de lite större modellerna!

yeran
2007-05-21, 18:12
Jag måste få fråga,
hur blev det med internetdemokratin?
Det var en av grundstenarna när RCFF grundades att debatt och omröstning skulle ske via nätet, det står också skrivet i stadgarna.
Vad jag kunnat se har det inte diskuterats en enda fråga som skulle beslutas på årsmötet.
Är nätomröstningarna lagda på is?

Göran

Glawe
2007-05-21, 18:17
Internet rösterna presenterades på årsmötet av Ove. Omröstningen var bara öppen för betalande medlemmar.

yeran
2007-05-22, 08:01
Tack för svaret Fredrik.

Men jag måste säga att det ser väldigt konstigt ut när man är ickemedlem.
Inbjudan årsmötet sker i bisats.
Ingen föredragningslista. Inga förslag. Ingen redovisning av verksamhet eller ekonomi.

/Göran

Glawe
2007-05-22, 08:08
Jag ber om att få återkomma med den frågan så fort jag har talat med Ove när han är tillbaka från sin semester. :)