handdator

Visa fullständig version : Lärare



sundqvistjohan
2007-05-30, 22:06
Varför blev jag musiklärare?
Svar: Skolavslutning nu på lördag 2 juni, sommarlov fram till 13 augusti!
10 härliga veckor semester :wave:

ssn
2007-05-31, 09:48
Varför blev jag musiklärare?
Svar: Skolavslutning nu på lördag 2 juni, sommarlov fram till 13 augusti!
10 härliga veckor semester :wave:

Mmmm Vet Johan... Svårt att ha det så snålt med semester men.... :D
Sosen (Lärare på Elprogrammet...)

colsson
2007-05-31, 10:11
Min sambo är kemilärarinna på gymnasiet och jag hade inte velat byta med henne.. Jag ser hur mycket tid hon sitter hemma på helger & kvällar och rättar prov, specialarbeten osv..osv.. sen ovanpå det en massa tid efter lektionstid där det ska förberedas linför lektioner.. prov ska tillverkas osv..osv.. All denna extratid är ju då obetald och i stället får hon ett långt lov..som inte är så långt eftersom hon slutar senare och börjar tidigare än eleverna. För att inte tala om alla möten och konferanser som aldrig är på lektionstid.. :roll:

Nej, tack. Jag jobbar 7-16, sen är jag verligen ledig. :D

Poteta
2007-05-31, 16:32
Äh, vad är väl 10 veckors semester jämfört med... 3 veckor? Eller, ja... Skit samma... :roll:
Själv jobbar jag 7-16 varje dag. Plus kvällar när jag skickar och betalar räkningar, räknar på jobb och svarar i telefon när kunderna inte hittar knappar på fjärrkontrollen. :D

Avundsjuk? Jag!? Jo, lite kanske... ;)

Förresten, i morgon kl. 17.00 går flyget till Cypern. :o
Sug på den ni! :badgrin:

ssn
2007-05-31, 18:13
Inte! Bara fördelar.... Alltid när man är ledig så är resorna som dyrast...

Men att få tillbringa dagarna med goa ungar uppväger en hel del.....
Jobbiga ungar? Då får man nog se till sin egen situation först!

Sosen (som gillar att vara lärare på gymnasiet) :)

ssn
2007-05-31, 18:14
Äh, vad är väl 10 veckors semester jämfört med... 3 veckor? Eller, ja... Skit samma... :roll:
Själv jobbar jag 7-16 varje dag. Plus kvällar när jag skickar och betalar räkningar, räknar på jobb och svarar i telefon när kunderna inte hittar knappar på fjärrkontrollen. :D

Avundsjuk? Jag!? Jo, lite kanske... ;)

Förresten, i morgon kl. 17.00 går flyget till Cypern. :o
Sug på den ni! :badgrin:

He He.. Hälsa från mej! :D
Sosen

ssn
2007-05-31, 18:19
Min sambo är kemilärarinna på gymnasiet och jag hade inte velat byta med henne.. Jag ser hur mycket tid hon sitter hemma på helger & kvällar och rättar prov, specialarbeten osv..osv.. sen ovanpå det en massa tid efter lektionstid där det ska förberedas linför lektioner.. prov ska tillverkas osv..osv.. All denna extratid är ju då obetald och i stället får hon ett långt lov..som inte är så långt eftersom hon slutar senare och börjar tidigare än eleverna. För att inte tala om alla möten och konferanser som aldrig är på lektionstid.. :roll:

Nej, tack. Jag jobbar 7-16, sen är jag verligen ledig. :D

Kanske skulle va mä på en konferens colsson.... Sovställning INTAG! Lyssna STÄNG AV....... Kanske bara gäller oss yrkeslärare..... Vi har lärt oss att filtrera bort massa junk.... ;)
Sosen..

sundqvistjohan
2007-05-31, 19:49
Kanske skulle va mä på en konferens colsson.... Sovställning INTAG! Lyssna STÄNG AV....... Kanske bara gäller oss yrkeslärare..... Vi har lärt oss att filtrera bort massa junk.... ;)
Sosen..

Det går att vara aktiv på mötena också Sosen. Pröva på Bullshit-bingo för den offentliga sektorn på något möte. Spännande :-D
http://www.ymh.se/bingoff.pdf

OlleP
2007-05-31, 21:21
Det är ju floskelbingo.
En gammal goding.

Christian
2007-06-01, 08:13
Kanske skulle va mä på en konferens colsson.... Sovställning INTAG! Lyssna STÄNG AV....... Kanske bara gäller oss yrkeslärare..... Vi har lärt oss att filtrera bort massa junk....


Det låter ju förtroendeingivande :( Hur hade det varit om ni istället engagerat er, bidragit till intressantare diskussion och på så sätt lyft utbildningen. Skulle säkert blir lite jobbigt men betänk att det är Sveriges framtid ni utbildar.

Nu blev jag lite djup men det irriterar mig att lärare raljerar över hur skönt det är att inte behöva jobba med tanke på att det kan vara mina barn det går ut över på sikt.

Själv är jag regionchef för ett konsultbolag inom fastighetsrelaterade tjänster och det med oreglerade arbetstider. Jag gillar mitt jobb och det är en sporre att se en nöjd kund.