handdator

Visa fullständig version : sugen på inköp



jocken90
2007-06-11, 01:39
Tja.

idag köpte jag en simulator och lira stortsett hela kvällen.
har varit sugen länge men har inte haft någon anning om vad man ska ha för maskin.

de sägs att de nya masiknerna med två rotorblad är lättare att lära sig och stabillare.

ska man köpa sig en med dubbla rotorblad eller " vanlig " ?

fördelar och nackdelar ???

ha en underbar natt.

Glawe
2007-06-11, 01:50
Tjenare och välkommen till forumet :)

Har själv dålig koll på koll på helis, men jag tror du skall skaffa dig en 'vanlig' trainer heli med gyro. Utan gyro är det svårt som tusan. De med 2 våningar rotorblad som te.x hobbex säljer kommer du tröttna på ganska snabbt. Se även till att ha många timmar i simulatorn innan du testar på riktigt. Ta även kontakt med din närmaste rc-klubb och kolla om det finns någon där som kan coacha dig och eventuellt lära upp dig (det är svårt med heli, bara så du vet hehe)

Under tiden kan jag rekomendera www.rcheli.se med :)

Lycka till!

T5
2007-06-11, 10:18
Jag tycker du ska spara slantarna till en riktig helikopter och köpa en rejäl flygmaskin på direkten.

Populära helisar är:

El: T-rex 450 / TT Mini-Titan
IC: TT Raptor 30 / 50


T5 / Som precis köpt en Raptor 50 titan :)

Ålänning
2007-06-11, 21:25
Jag testade några olika billiga crap-helisar för allt från 700-2200 SEK
och du träffar int soptunnan med dem ens. Kanske en container. :D
Man tröttnar och tycker hobbyn är trist.

Det är den inte alls! Jag sparade en hel del till och gick in för hobbyn
ordentligt istället. Jag köpte en Raptor 50 Titan.

Annars en Hurricane 550 skulle vara nåt, lite stabilare större elheli.
Trex 450 är vanlig och populär i sin storleksklass. Vad jag tycker
på www.rcheli.se så verkar dom tre helisarna jag nämnt vara best-buy
i de olika prisklasserna.

viking23
2007-06-16, 14:21
Tycker du ska handla en heli i 50 klass ,, den kan du ha både som nybörjare och avancerat ,,, något att växa i ,, vet om folk som handlat typ 30 klass men ganska snabbt insett att dom skulle köpt en 50:a istället

skillnaden är ju inte så stor prismässigt mellan en 30 eller 50 ,,, elektroniken är ju istortsett samma peng ...
Själv har jag en Raptor 50 som jag haft nu i ett par år och den räcker länge till, till mig ial och jag ångrar inte en dag över att jag handlade en 50:a direkt.

Men ta kontakt med klubb i din närhet som kan hjälpa dig ... ovärderlig hjälp ,, själv hade jag nog aldrig vågat ta upp min maskin första gången om jag inte hade haft hjälp ,, Även www,rcheli.se kan du få massor av hjälp

Lycka till och välkommen till en såå himla skoj hobby
// Connelly - Mfk Viking

jocken90
2007-06-17, 10:14
jag har tittar på helisar i 50 klassen. begangade, men det är så himla svårt att veta vad som är ett bra giro eller inte o.s.v.

jag bor i söderort, var ligger den närmsta klubben? har någon något tips så dela gärna med er.

Ekis
2007-06-17, 11:32
Hur du vrider o vaender pa det sa kommer alla att svara att Futaba GY401 gyrot ar det som gaeller. Utan tvekan baesta gyrot!