handdator

Visa fullständig version : Motorkonvertering Mach 1



Kamikaze
2007-06-15, 08:26
I går bygde jag om min Skyrider Mach 1 till en Stick Och bytte från GP 42 till SY-61 4-Takt :D

Här är lite projekttråd på denna förvandling http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=2108 8)

Måst nog blya i stjärten efter detta ingrepp :roll:

Stuff
2007-06-15, 12:03
ja har en lika kärra men med en saito 56 4 takt och den är helt underbar å flyga ja behövde inte blya nått

Kamikaze
2007-06-15, 21:19
Jag behövde inte heller blya nåt! Den flög som en kungsörn! Lika graciöst och lungt! Mysigt ljud i dessa fyrtaktare! Verkligen avkopplande flygning 8)

Mr J
2007-06-15, 21:52
Den flög som en kungsörn! Lika graciöst och lungt! Mysigt ljud i dessa fyrtaktare! Verkligen avkopplande flygning 8)

Kanon, då kan du säga "Houston.... The eagle has landed" efter varje flygning. ;)

Skämt åsido så har de flesta Mach 1 & 2 jag har sett varit utrustade med fyrtaktare, och det blir ett helt annat flygplan utan det där ettriga högvarviga vrålandet. I stället blir det en lugnare stil med råstyrka på lågvarv.

En sak har jag konstaterat, de som har fyrtaktare i sina Mach:ar behåller dom längre och utvecklas med planet, medan dom som kör tvåtaktare ofta säljer av dom så fort dom behärskar planet...

Glawe
2007-06-15, 22:31
En sak har jag konstaterat, de som har fyrtaktare i sina Mach:ar behåller dom längre och utvecklas med planet, medan dom som kör tvåtaktare ofta säljer av dom så fort dom behärskar planet...

Vaddå ? Du syftar väl inte på mig ? hehe

Mr J
2007-06-15, 23:22
En sak har jag konstaterat, de som har fyrtaktare i sina Mach:ar behåller dom längre och utvecklas med planet, medan dom som kör tvåtaktare ofta säljer av dom så fort dom behärskar planet...

Vaddå ? Du syftar väl inte på mig ? hehe

Inte enbart, långt ifrån...
Men du följer ett mönster som jag har sett hos ganska många...

Kamikaze
2007-06-15, 23:25
Själv flög jag min Mach 1, En gång med GP 42:an! Ingevidare tyckte jag! Men nu älskar jag min fågel! Trodde att jag aldrig mer skulle flyga det igen! Men sen kom jag över en ny SY- 61:a! Och med den så blev det ett helt annat flyg! En riktig koppla-av-flygarkärra! Men den går bra att busa med om man vill det oxå. Nu kan jag förstå varför Bokis gillar fyrtaktare så mycket! Går lugnt och fint! Drar lite sås! Å så d där goa pluttrandet ;)