handdator

Visa fullständig version : ASP .15 kontra OS .15LA



Plura
2007-06-18, 09:49
Jag har en liten kärra på gång som jag tänkte sätta en .15 motor i.

Nu till min fråga, vilken är bäst av ASP .15 (kinesmotor) och OS .15LA?
Jag vill veta vilken som ger mest drag förhållade till vikt. Jag hittar ingen vikt på OS motorn med dämpare. Jag vill hålla bygget så lätt som möjligt men ändå ha bra drag.

Är det någon skillnad i motorerna i gång? Jag tänker på tex. den ena behöver mycket nitro etc.

Alla tips och råd är välkommna

Mvh Pelle

Frippe
2007-06-18, 16:44
Jag har en OS 15 la som har gått runt 2l nu. motorn går kalas och maxvarvet ligger på ca 12-13 000 med en 7*5.(kommer inte riktigt ihåg hur mycket han varvade)

Vi har en i klubben som äger en ASP 15 med lång pipa.
Vet att den gör 18 000 rpm med en 7*5 snurra.

Båda motorerna går kalas så jag skulle nog välja ASP'n i ditt fall pga att den är kullagrad. Annars så funkar nog OS'n också kalas.
Lite som att välja mellan Volvo och Saab...

Plura
2007-06-19, 06:36
Jag har en OS 15 la som har gått runt 2l nu. motorn går kalas och maxvarvet ligger på ca 12-13 000 med en 7*5.(kommer inte riktigt ihåg hur mycket han varvade)

Vi har en i klubben som äger en ASP 15 med lång pipa.
Vet att den gör 18 000 rpm med en 7*5 snurra.

Båda motorerna går kalas så jag skulle nog välja ASP'n i ditt fall pga att den är kullagrad. Annars så funkar nog OS'n också kalas.
Lite som att välja mellan Volvo och Saab...

Tack för svar.

Det belv en ASP pga att den är kullagrad. Annars tror jag också att det är lite hugget som stucket.

/Pelle

EPG
2007-07-02, 22:56
ASP:n varvar ju mer tack vare kullagrena men OSen är lättare.

Palleman
2007-11-07, 10:15
Jag har en OS 15 la som har gått runt 2l nu. motorn går kalas och maxvarvet ligger på ca 12-13 000 med en 7*5.(kommer inte riktigt ihåg hur mycket han varvade)

Vi har en i klubben som äger en ASP 15 med lång pipa.
Vet att den gör 18 000 rpm med en 7*5 snurra.

Båda motorerna går kalas så jag skulle nog välja ASP'n i ditt fall pga att den är kullagrad. Annars så funkar nog OS'n också kalas.
Lite som att välja mellan Volvo och Saab...

Tack för svar.

Det belv en ASP pga att den är kullagrad. Annars tror jag också att det är lite hugget som stucket.

/Pelle

Välja mellan volvo & saab... :lol:

Saab och Seat kanske?! *ler*