handdator

Visa fullständig version : Motorn dör på full gas?!



_nikke
2007-06-29, 10:57
Hejsan! har ett kyosho Cessna lite äldre modell.

När jag gasar fullt så dör motorn efter ca 2 sekunder, då måste jag dra bak spaken för att sedan gasa igen, och då reagerar den. Men det blir samma visa igen.

när man har ca 1/3 gas så händer det inte så, men strax över halvgas så dör motorn efter ca 2 sek..

Vad kan det bero på ?

Hjäälp / Nikke

pgrts
2007-06-29, 13:25
Dåligt batteri eller dåligt laddat batteri.
Det är fartreglaget som stänger av motorn så att det ska finnas kraft kvar till mottagare och servon.

När du gasar på så drar motorn så mycket av batteriet att spänningen sjunker under 5 volt - då slås motorn av.

Ju längre tid du kör desto kortare tid går motorn efter att du triggat om genom att dra ner till noll och gasat på igen.

Köp ett nytt batteripack om du inte får laddning på det gamla.

/Patrik

_nikke
2007-06-29, 13:40
Hejsan! okej hur säker är du hehe ?

Inte så kul att köpa ett nytt acc sen inse att det va inte det..

Men det låter helt klart troligt de du säger.. Har du varit med om det själv eller dyligt?

Vad rekomenderar du för acc? till hyffsat pris ?!

Mvh Niklas

bokis
2007-06-29, 13:58
Ide`n är god men fan trot..När failsafe går i så gör den det från alla lägen,även halvgas..
Detta händer väl även om du gasar den på backen?
Är det accen som är problemet så ser du att gas-armen går tillbaka till tomgång men om inte så har du bara ställt den för snålt..Par snäpp utdkruvnig av nålen i såna fall så kanske patienten vaknar..
Mina fem öre.. :D

QatHome
2007-06-29, 14:01
Tror pgrts är inne på rätt spår Bokis då det är en elmotor det är frågan om ;)

bokis
2007-06-29, 14:03
Shit pomfritt! Även solen har fläckar he,he!
Jojo,en calmato med el i..Isch! 8)

_nikke
2007-06-29, 14:08
Hehe som sagt så är det EL det handlar om !

Men det drar inte så mycket ström på halvgas så att failsafen inte går, men när man gasar fullt så drar motorn mer ström och failsafen går då?

Det är trots allt ca 4-5 år gammalt acc jag kör med.

Kan det vara det trots allt?! :P

Mvh Nikke