handdator

Visa fullständig version : billigt !!



kenneth67
2007-07-17, 22:19
har själv beställt en spitt här :)http://www.kinagallerian.com/product_info.php?cPath=24_47&products_id=113

kenneth67
2007-07-17, 22:37
ehh kanske skulle lagt detta under tips istället .... så varsego admin å flytta ;)

1984:an
2007-07-17, 23:12
Har suttit o kikat lite på den sajten, synd att dom har tagit bort alla de större fartreglagen.
Skriv gärna när du får hem grejerna oxå! Om man slipper tullen, om frakten verkligen ingår, etc..
skulle vara kul att veta innan man själv slänger iväg en beställning :lol:

McRegor
2007-07-17, 23:35
Hej,
Frakten tycks ju ingå enl hemsidan så det bör väl stämma.
Men eftersom det är du själv som importerar hanteras detta på samma sätt som när du handlar från andra Internet-affärer utanför EU - du skall alltså räkna med moms (25 %) på hela beloppet inkl frakten samt dessutom brukar Posten ta ca: 70 kr (har jag för mig) för deras "besvär". Visst kan du "klara dig" från detta men räkna med dessa tillkommande kostnader i din kalkyl så du inte blir besviken i den händelse paketet "fastnar i tullen".
Hälsningar
Roger

Krille
2007-07-18, 09:16
Du kan nog fundera på 40% till tullen på hela värdet inkl frakt. Det var iaf vad jag fick betala för någre veckor sedan när min skalakropp till helin fastnade i tullen.

Att dom skriver ner priset på paketet byr sig inte tullen om. Dom kräver att du skickar dom en orginalfaktura eller kopia på betalningen eller liknande. (att säga i telefon vad du egentligen betalat fungerar inte heller)

McRegor
2007-07-18, 09:59
Hej,
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är det 25 % moms samt en admin-avgift vilken kan vara olika beroende på vilken "fraktare" som används - för småpaket via Posten har jag fått betala ca: 70 kr.
Nån tull har jag inte råkat ut för - därmed inte sagt att det inte finns nån.
Hälsningar
Roger

_Nik_
2007-07-18, 10:10
modellflygprylar är tullfria, endast 25% moms och ev administrationsavgift skall tillkomma.. Detta enligt kontakt med tullverket angående privatimport av flyggrejor....
Sen så "slipper" man aldrig att betala momsen... är det inte gjort när det passerar post/tull vid införseln har man skyldighet att själv ombesörja den biten....

/Nik - team rcheli.se

kenneth67
2007-07-18, 13:01
Har suttit o kikat lite på den sajten, synd att dom har tagit bort alla de större fartreglagen.
Skriv gärna när du får hem grejerna oxå! Om man slipper tullen, om frakten verkligen ingår, etc..
skulle vara kul att veta innan man själv slänger iväg en beställning :lol:som det står på start sidan så är du själv skyldig att anmäla till tullen ang moms tull avgift mm då det är du som privat person som importerar direkt från kina.... ibland glider paketet igenom ibland inte... å då är det bara att betala... om jag inte missminner mig så är priset ink frakt... och fakturan ligger i paketet .... det går säkert att få den nerskriven i värde ........ hur som så blir det iaf fruktansvärt billigt om du tittar på setup.... köp det i lösa delar så får du dubbla priset minst och att det fungerar vet jag då jag känner dom som ligger bakom sidan ... vad gäller fart reglagen mm så slå ett mail å ställ frågan ... vet att dom letar nya leverantörer på detta då det var lite bekymmer med den gammla

kenneth67
2007-07-18, 13:21
så har varit i kontakt med kinagallerian om det inte står uttryckligen att frakten ingår i det du beställer så till kommer den iof så framgår det när du kommer till kasan å skall betala

EPG
2007-07-21, 15:50
Är inte den här modellen misstänkt lik en berömd modell som GWS tillverkar?: http://www.kinagallerian.com/product_info.php?cPath=24_47&products_id=108

kenneth67
2007-07-21, 17:41
Är inte den här modellen misstänkt lik en berömd modell som GWS tillverkar?: http://www.kinagallerian.com/product_info.php?cPath=24_47&products_id=108antar att du pratar om formosan ???så är den väl made in china den med som det mesta .... det är nog med största säkerhet så att det är samma fabrik som gör dom ........ där du såm distributör får vilket namn du vill på "dina" grejjor det är bara att titta på öb jula mm lågpris firmor dom säljer ju exact samma borrmaskiner mm fast med olika namn...

Krille
2007-07-22, 07:46
Jag hittade en firma som gjorde modellmotorer en gång för 5-6 år sedan. Köpte man 3000 stycken fick man eget namn på dom :)

H_enke
2007-07-22, 14:46
Jag köpte en Accipiter Badius för ett tag sen och har flugit den massor den senaste tiden, verkligen en kul kärra!

http://www.bigglesklubben.se/henke//Accipiter%20Badius/1_Provflygning.JPG

Det som skiljer den från Formosan är att den kommer färdigmonterat till väldigt stor del, inte som byggsats som GWS gör. Den enda modden jag har gjort är att förstärka vingbalken med epoxy.

Flyger bra gör den också och prestanda finns så att den sticker rakt upp med bra fart. En kul manöver att göra med den är att ta mycket höjd rakt upp och sedan vända modellen med nosen neråt och sedan ge fullt skevutslag. Modellen fortsätter då spikrakt nedåt rollandes och det ser snyggt ut.

Jag valde att inte använda landstället, eftersom att vår klubb har gräsfält och att jag är van vid att buklanda efter alla combatmodeller ;)
Har man välklippt gräs eller asfaltsbana så fungerar ställen som följer med. Kan tilläggas att man får med riktiga hjul och inte några plastringar.

Jag har varit så nöjd att jag nu även har beställt deras Corsair, ska bli kul och se hur den är!

GöranB
2007-07-22, 23:32
Nu vart jag sugen. Finns det någon i Stockholmstrakten som vill dela på frakten??
Göran

kenneth67
2007-08-10, 08:55
äntligen ... nu har paketet släppts från tullen .. och är på väg !!! väntans tider ... e så sugen på att sätta ihop å ut å flyga spitten ............. återkommer med biler på paketet och "bygget"

mickemicke
2007-08-14, 23:39
Apropå vad som gäller tull vid import från icke EU land, ringde jag upp tullen och frågade vad som egentligen gällde.

På hobbyartiklar utgår ingen tull.

MEN man faktureras moms som står specificerat som tullavgift. Dessutom så lägger fraktbolaget på en administrationsavgift som kan vara upp till 200 kr för administrationen.

1984:an
2007-08-16, 13:02
Fick hem mitt paket från Kinagallerian igår. Först julafton, sedan besvikelse när jag upptäckte att massor av saker inte var med, bla. en sändare...
Dessutom så var Belt CP kit helikoptern helt tom!! inga servon, motor , esc, eller gyro!
Har skickat ett mejl för att se om dom kan reda ut det.
Ska bli spännande att se om man har blivit grundlurad eller ej

Piddos
2007-08-16, 20:51
Hej.

Har beställt två gånger därifrån.
Första gången gick det jätte bra (lipoaccar). :)
Nu fick jag den andra sändningen,accar och fartreglage,och då saknades en av accarna :cry:
Jag har mailat om den saknade accen,så får vi se vad som händer.
Misstag kan alla göra...

/Piddos

kenneth67
2007-08-16, 21:09
man skall väll ha i åtanke att dom inte vart igång så länge heller kanske .... jag väntar ännu på min spitt men den sitter tullen/posten på så paketet e iallafall i sweden ..... lite strul får man väl räkna med å så länge som felen rättas till så är det ok när man handlar på det viset ... men viist fasen blir lite pissef när inte allt är med ...

Piddos
2007-09-02, 18:36
Hej igen...

Hur har det gått med era leveranser från Kina gallerian?
Har ni fått alla era grejor eller vad?
Vågar man lägga fler ordra eller?


Mvh/Peter

mickemicke
2007-09-02, 19:33
Beställde från Unitedhobbies för 2 veckor sedan och det låg i posten idag när jag kom hem från 2 veckors semester.

Jag beställde för $900 och på tulldeklarationen stod det $8 och att det var en gåva med leksaker :badgrin:

Det stod heller inte att det var unitedhobbies som var avsändare.

Så.... ingen moms denna gång!

Mvh Micke

McRegor
2007-09-02, 19:50
Beställde från Unitedhobbies för 2 veckor sedan och det låg i posten idag när jag kom hem från 2 veckors semester.

Jag beställde för $900 och på tulldeklarationen stod det $8 och att det var en gåva med leksaker :badgrin:

Det stod heller inte att det var unitedhobbies som var avsändare.

Så.... ingen moms denna gång!

Mvh Micke

Hej,
Om du uppskattar att det blev "billigt" så skall du nog inte offentliggöra dessa detaljerade uppgifter på ett öppet Forum...det finns som sagt ögon överallt. Jag har sett flera fall där man lägger ut dessa uppgifter vilket är onödigt. Vi hade liknande diskussioner runt Aircraft World i Japan för något år sedan då man också la ut snarlika uppgifter på ett känt Forum. Det resulterade efter någon månad i att många försändelser från ACW plötsligt inte blev så billiga - om du förstår vad jag menar...:)
Hälsningar
Roger

Piddos
2007-09-02, 20:02
Vissa har tur :)

Men jag skulle vilja veta om 1984:an fick sina grejor till helin m,m
Jag står i begrepp att beställa en helikopter men det vet i fan om man vågar om den inte kommer komplett som det står.

Mvh/Piddos

1984:an
2007-09-02, 23:02
Hej piddos!
Jag ska prova att mejla till dem igen nu ikväll.
Att det är ett nytt företag som har det lite struligt kan jag väl förstå,
och hade det bara saknats för nån hundring hade jag väl inte brytt mej så mkt.
Men nu saknas det saker för över 500:-, och det tycker jag är FÖR mkt.
Men som sagt, jag provar att mejla till dom igen, så får jag se vad som händer!

Piddos
2007-09-06, 19:12
Jag blir så less :cry:

Nu har jag meilat Kinagallerian tre gånger,utan att få svar.
Existerar dom fortfarande eller vad?
Är det någon som handlat av dom nyligen eller överhuvudtaget fått några livstecken från dem?

Mvh/Peter

1984:an
2007-09-06, 20:31
Hej peter! Idag fick jag ett livstecken från dem!
Saxat från mejlen:

"Hi there,
I will let you know where is the missing parts, but the guy know the detail not available now. I need him help.
Pls wait for some days for him come back.
Regards
Larry"

Så det är bara att vänta och se. *hoppfull*

Piddos
2007-09-06, 20:47
Hej Jesper.

Det var konstigt :?
Den där "Larry" svarade på svenska till mig för ett par veckor sen och lovade att skicka min saknade acce så snabbt som möjligt...
Ingen acce har dykt upp.

Mvh/Peter

Piddos
2007-09-07, 23:35
Hej igen,

Nu börjar jag väl bli tjatig,men va fan.
Fortfarande inga svar från Kinagallerian och inga accar.
Det börjar nog bli dags att lägga ut en varning för att handla hos dom?
Vad säger ni???

Mvh/Peter

kenneth67
2007-09-08, 09:23
Hej igen,

Nu börjar jag väl bli tjatig,men va fan.
Fortfarande inga svar från Kinagallerian och inga accar.
Det börjar nog bli dags att lägga ut en varning för att handla hos dom?
Vad säger ni???

Mvh/Petersom sagt så deras"svenske" kille är inte anträffbar för tillfället jag har fått samma svar från larry både svenskt å engelskt svar !! ... å det på engelska var att han som förstod svenska inte fanns på plats för tillfället! ... men visst är det tråkigt att det inte funkar som det ska i synnerhet när det är ett nytt ställe då bahöver man ju allt annat än negativ kritik! man får väl hoppas att dom skärper sig å löser problemen innan det är för sent!

kenneth67
2007-09-15, 17:49
nu verkar kinagallerian vara igång igen där man uttryckligen ber om ursäkt för ev problem som drabbat kunder ... det är heder värt tycker jag !! så ni som blivit drabbade besök sidan å kolla samt maila era frågor igen verkar som det fungerar nu !

Piddos
2007-09-18, 22:13
Jaha!

Efter att ha fått ett mejl om personlig kris och en ursäkt,och löfte om att få ett nytt mejl inom 24timmar,sitter man nu här efter snart en vecka utan att ha hört ett skit ifrån Kinagallerian :(
Har även skickat 3 nya mejl till dom,utan att ha fått svar.
Dom försvann tydligen igen :?
Är det någon annan som har haft bättre tur???

Mvh/Piddos

1984:an
2007-09-18, 22:49
Nix

Piddos
2007-09-18, 23:12
Nehej :(

Nu struntar jag i det här...
Den länken åker i papperskorgen,punkt slut.

Mvh/Piddos

kenneth67
2007-09-19, 07:05
fruktansvärt tråkigt .... synd att det inte funkar ... priserna var ju helt ok men vad hjälper det ..........

hakank
2007-09-24, 21:39
Några nyheter i denna tråd?
/Håkan

hakank
2007-10-04, 07:20
Nån som fått det som beställts från Kinagallerian? På nått sätt verkar det vara något slags liv i den då "nyheter för oktober" är utlagda..
/Håkan

Piddos
2007-10-04, 16:56
Hej igen,

Jag har iallafall inte fått något svar därifrån.

/Peter

kenneth67
2007-10-04, 23:36
tråkigt tråkigt ... men i kina finns ju united hobbies å priserna där är ju klart i samma nivå dock skall man passa sig för å beställa sånt som inte finns i lager för det kan ta en ruskig tid då! det tar tid å bygga upp ett gott rykte ! men det tar bara sekunder att sabba det ryktet ..........

H_enke
2007-10-05, 12:17
Jag beställde därifrån precis när de öppnade och fick mina grejjer...

kenneth67
2007-11-23, 19:28
hmmm väcker en död ! verkar som gallerian klappat totalt ...
inga förändringar på sidan samma meddelande om "personlig kris" ... ngn som vet ? eller ännu väntar på grejjer ?? synd synd.... kunde blitt bra !

Daniel L
2007-12-19, 23:38
nu börjar jag bli riktigt fundersam. :? såg att kinagallerian hade en massa reservdelar till min e-sky belt cp.
men efter att ha läst denna tråden börjar jag tveka ska jag våga beställa där ifrån eller ska jag strunta i det?
vad tyker ni?

ett snabbt svar är mycket omtyckt speciellt som jag funderar på att dra iväg beställningen ganska snart.

Sigun
2007-12-20, 00:00
Bästa att avhålla sig .. samma frontmeddelande som de varit de senaste månaderna.

/Martin

Daniel L
2007-12-20, 00:22
såg att rc711 också hade en massa delar MEN det var ju så billigt på kinagallerian, men å andra sidan vad gör det när hälften fattas.

ni som skrivit innan i denna tråden har ni fått era saker???

Daniel L
2007-12-20, 15:28
inga nyheter 1984:an eller piddos.

försökte maila dem och fråga om sakerna finns på lagrer men jag fick bara en tom sida och några obegripliga tecken (det var 4st) :?:

ska maila dem igen om säga att jag inte fattade ett dug fast denna gången på engelska. så vi får se hur det går.

men se så skriv nu vad som har hänt har ni gett upp eller har ni fått era saker?????

1984:an
2007-12-20, 16:27
Nej, inget har hänt. Saknar fortfarande saker för ca 700 spänn, men dem ser jag som förlorade.
Blev antagligen blåst av Bishop Power Products också, på 1200:- så nu är det enbart ebay som gäller.

Matjon
2007-12-20, 16:40
Nej, inget har hänt. Saknar fortfarande saker för ca 700 spänn, men dem ser jag som förlorade.
Blev antagligen blåst av Bishop Power Products också, på 1200:- så nu är det enbart ebay som gäller.


Jag och en kompis väntar på batteri från Bishop Power Products, ordern skall vara skickad 1 dec enligt dom men än sålänge har det inte dykt uppt nåt.

Vad hände med din order?

1984:an
2007-12-20, 17:00
From: Bishop Power Products [mailto:info@b-p-p.com]
Sent: Monday, November 12, 2007 11:03 AM
To: 'jesper_sollerhed@hotmail.com'
Subject: RE: shipping?



Hello Jesper, just wanted to update you that your USPS airmail ID is: normally you cannot access this online however the local postal system can track it. I would expect this to be arriving for you within the next 1-2 days and thank you again

-Troy



From: Bishop Power Products [mailto:info@b-p-p.com]
Sent: Saturday, November 10, 2007 8:48 AM
To: 'Bishop Power Products'
Subject: FW: shipping?
Importance: High



needs update!



From: Jesper Sollerhed [mailto:jesper_sollerhed@hotmail.com]
Sent: Saturday, November 10, 2007 8:30 AM
To: info@b-p-p.com
Subject: RE: shipping?



Sorry for being disturbing, but i still havent received anything. Is there possibly a tracking number on your orders, in case the postal system are clumsy?

Again, sorry, but some help would be very nice.

thanks// jesper


--------------------------------------------------------------------------------

From: info@b-p-p.com
To: jesper_sollerhed@hotmail.com
Subject: RE: shipping?
Date: Fri, 12 Oct 2007 09:01:54 -0700

Hello Jesper, it sure has and delivery is set for next Thursday-Friday. Hope this helps and thanks again



-Troy



From: Jesper Sollerhed [mailto:jesper_sollerhed@hotmail.com]
Sent: Friday, October 12, 2007 8:14 AM
To: info@b-p-p.com
Subject: RE: shipping?



Hi, is the order shipped yet?
If not, please ship it as soon as possible, as i really need the esc and motor.
Thanks, // Jesper


--------------------------------------------------------------------------------

From: info@b-p-p.com
To: jesper_sollerhed@hotmail.com
Subject: RE: shipping?
Date: Wed, 26 Sep 2007 14:40:51 -0700

Hello Jesper, I just wanted to update you that checked into this order and it confirmed that it did NOT go out. I am very sorry about this oversight. If you would like to keep this order with us we can send it out now for you and I can give you an additional discount since it was not processed correctly. Please let me know and thanks again



-Troy





From: Jesper Sollerhed [mailto:jesper_sollerhed@hotmail.com]
Sent: Wednesday, September 26, 2007 8:32 AM
To: info@b-p-p.com
Subject: RE: shipping?



Hello!

Have you checked the order status yet?

Best regards, jesper


--------------------------------------------------------------------------------

From: info@b-p-p.com
To: jesper_sollerhed@hotmail.com
Subject: RE: shipping?
Date: Sat, 22 Sep 2007 12:31:37 -0700

Hello Jesper, it shows that is still in the shipping department. It should have shipped long ago. I am checking into this for you now and I will update you within the next 24 hours once I have a chance to go through all of the shipping archives. Thank you again



-Troy



From: Jesper Sollerhed [mailto:jesper_sollerhed@hotmail.com]
Sent: Friday, September 21, 2007 2:09 PM
To: info@b-p-p.com
Subject: shipping?



Hello!

Is this order really shipped??
I have not received anything yet.

Best regards, Jesper sollerhed

1984:an
2007-12-20, 17:05
Oj! det blev ett långt inlägg. Men så har det sett ut. Först skickad, sedan inte, sedan skickad , väntar några veckor mejlar igen, jodå Nu är ordern skickad, men ff inget. Har fått ett kolli id nr, men det hittas inte, varken av posten eller usps. Nu ger jag upp.
På ebay kan jag iaf lägga ett negativt omdöme och varna andra, det kan jag inte om jag köper av handlaren direkt. (har beställt ca 20 ggr på ebay, och aldrig blivit besviken)

Piddos
2007-12-20, 17:12
Hej,

Jag saknar egentligen bara en lipo acc för c:a 100Kr,men som 1984:an
skrev kan man nog ta och glömma Kinagallerian :?
Jag skulle iallafall inte försöka beställa där ifrån om jag var du.
Jag tycker bara att typerna bakom gallerian åtminstone skulle ta bort sidan från nätet,så att ingen mer blir lurad att lägga en beställning.

Mvh/Piddos