handdator

Visa fullständig version : simulator problem



rotaxpower
2007-07-18, 22:36
ngn som vet hur man får igång en simulator som följer med art techs cessna som man kopplar till mic ingången på datorn? Sändaren funkar till planet o simulatorn funkar med tangentbordet men inte från sändaren!

xoqrps
2007-07-19, 07:22
Låter som om du har crackat en version av G3, eller dylikt. Se Ajabaja delen av forumet.

Antar att du menar att sändaren fungerar till planet i verkligheten men inte till simulatorn? Har du kollat så att kablen du själv har gjort (förmodligen, eftersom du pluggar in den i ljudkortet) fungerar? Har för mig att man måste använda sig av ett program i datorn för att tolka signalerna, men jag kan vara fel ute!

McRegor
2007-07-19, 10:00
Låter som om du har crackat en version av G3, eller dylikt. Se Ajabaja delen av forumet.

Antar att du menar att sändaren fungerar till planet i verkligheten men inte till simulatorn? Har du kollat så att kablen du själv har gjort (förmodligen, eftersom du pluggar in den i ljudkortet) fungerar? Har för mig att man måste använda sig av ett program i datorn för att tolka signalerna, men jag kan vara fel ute!

Hej,
Här har du nog fel - till denna modell levereras detta med från fabriken så det är nog ingen crackad version - http://www.cbiz.se/produktblad/cessna.pdf
Dock kan jag tyvärr inte hjälpa frågeställaren med själva grundproblemet.
Hälsningar
Roger

pgrts
2007-07-19, 15:30
Jag testade.
Du ska göra som beskrivningen och kopiera rätt mapp från CDn till din dator. Sen ska du starta FMS från den mappen även om du har programmet installerat innan i annan mapp.

Sedan så ska du se "skurar" med pulser i mic-monitorn.
Har du medhörning i högtalaren så är det ett rysligt oväsen.

Får du inget liv så kolla så att du har batterier och kraft i sändaren.

Fortfarande inget - kolla i setup för ljudkort så att det är rätt ingång till micen - på min dator går det att välja vilket hål som ska vara in och ut på ljudkortet.

Har du kommit så långt så bör det gå att "kalibrera" analog joystick.

/Patrik

rotaxpower
2007-07-19, 18:22
Jag testade.
Du ska göra som beskrivningen och kopiera rätt mapp från CDn till din dator. Sen ska du starta FMS från den mappen även om du har programmet installerat innan i annan mapp.

Sedan så ska du se "skurar" med pulser i mic-monitorn.
Har du medhörning i högtalaren så är det ett rysligt oväsen.

Får du inget liv så kolla så att du har batterier och kraft i sändaren.

Fortfarande inget - kolla i setup för ljudkort så att det är rätt ingång till micen - på min dator går det att välja vilket hål som ska vara in och ut på ljudkortet.

Har du kommit så långt så bör det gå att "kalibrera" analog joystick.

/Patrik


Tack! O Tack! Simulatorn följde med i en helt ny ARF av en Cessna från ART Tech! Tror inte att AIR CPRO säljer crackade grejjer!!!
Men då åter till problemet, har nu lite mer kött på benen att prova med!
Tyckte det va ett billigt paket med simulator! En kompis som har köpt det o e väldigt sugen på att börja flyga me kärran!!!! HOPPAS JAG FÅR IGÅNG HANS SIMULATOR I TID :lol:

rotaxpower
2007-07-19, 18:24
Låter som om du har crackat en version av G3, eller dylikt. Se Ajabaja delen av forumet.

Antar att du menar att sändaren fungerar till planet i verkligheten men inte till simulatorn? Har du kollat så att kablen du själv har gjort (förmodligen, eftersom du pluggar in den i ljudkortet) fungerar? Har för mig att man måste använda sig av ett program i datorn för att tolka signalerna, men jag kan vara fel ute!

Va fan är det för påhopp!!! :evil: Tycker du ska hålla flabben innan du vet vad du pratar om!!!

xoqrps
2007-07-19, 22:17
Va fan är det för påhopp!!! :evil: Tycker du ska hålla flabben innan du vet vad du pratar om!!!

Läste ditt inlägg som om du hade köpt ett plan, fått en sändare och hade en simulator där planet fanns med. Inte hålla flabben, utan öppna ögonen kanske! Ha en trevlig kväll du också ;)

kenneth67
2007-07-19, 22:25
crackade versioner av det mesta finns och är väll ett ganska vanligt förekommande fenomen!?? behöver inte gå längre än till mig själv....
och lägger inte några som helst moraliska aspekter i det eller på dom som använder sig av det...... köra bil för fort är ett brott de med ........så länge internet finns lär tillverkare å låtskrivare få leva med att det kopieras å crackas ...

bokis
2007-07-19, 22:33
Lugn o fina nu!
Vad det gäller piratgrejor så är det så att vad man gör hemma är er sak men att skriva om detta här får man inte!
Sen så kanske det blev en liite förhastad slutsats men slutet blev väl ändå lyckat så tre djupa andetag o sen "buissnes as usual"..
Ut å gasa !

kenneth67
2007-07-20, 14:55
en kompis till mig aanvänder sig av samma ansl till ljud kortets mic ing å han pratade om ett prog som omvandlar signalen från ljud kortet... men antar att detta finns med till din simulator ?? dock hadde han lite bekymmer att få till inställningarna innan de funkade som det skulle .....

petaks01
2007-07-22, 22:52
Jag har visserligen en Graupnersändare men jag kör med programmen PPJoy och SmartPropo Plus för att kunna koppla via ljudkortet.

Inget av dem kostar något och hittas enklast genom att söka på t.ex. Google.

Patric_med_C
2007-07-25, 22:49
kanske är lite offtopic men jag har precis köpt en simulator själv som hette SIMtransmitter, där man bara kopplar in en radio i usb-porten.
kanske är en sådan du har fått?
den var lite knepig att få i gång, fast nu när de funkar så går det skit bra, kanske för lätt då jag till och med kan flyga (:?: :!: )

Nicke_Nyf
2009-10-20, 19:26
Har samma problem, får till det med ljudinspelaren och ser signalerna men sen är det stopp på kalibreringen! Någon som vet?

Berga
2009-10-22, 20:25
Har samma problem, får till det med ljudinspelaren och ser signalerna men sen är det stopp på kalibreringen! Någon som vet?
prova att ladda hem smartpropoplus, det fungerar för mej

Nicke_Nyf
2009-10-30, 20:23
Testade det och det fungerade så tack så mycket! :) Men nu till ett värre problem som uppkommit! :( Jag får inte igång riktiga cessna planet längre. Det "piper" inte till som det gjorde förut när man koppla batteriet och inget fungerar, varken roder eller motor! Är det något som hänt med radiokonrollen när jag kört simulator? Kan man reseta radion? Dricker whiskey nu och grejar! Kör lite pansarvagn också och skjuter sofairgun kulor på flickvännen..hehe

jocke1963
2009-10-30, 20:38
.... inget fungerar, varken roder eller motor! Är det något som hänt med radiokonrollen när jag kört simulator?


Dum fråga....är acken laddad..?

Whisky och snurrande propellrar är f.ö ingen kombination jag rekommenderar... :sarcastic:

Nicke_Nyf
2009-10-31, 12:16
Dum fråga....är acken laddad..?

Whisky och snurrande propellrar är f.ö ingen kombination jag rekommenderar... :sarcastic:

Hehe ja allt är laddat så det är inget med det att göra! :) När jag kopplar batteriet till planet så ser man att servorna slår till och det blinkar en lampa på mottagaren i planet! Hm knepigt det här :stupid:

jocke1963
2009-11-01, 12:42
Lite svårt att ge råd när du har en "no-name-radio"...

Ska du fortsätta i "branschen" är mitt tips att köpa en bra radio, helst på 2.4Ghz-bandet.

Nicke_Nyf
2009-11-04, 17:48
Det här fick jag som svar när jag skrev till dom jag köpte planet av, nån som har nån ide?

Den är 2.4ghz och då har den inga kristaller, sitter inbyggt det som är. Jag är helt övertygad om att det har att göra med att du har simulerat så att säga. Det gäller då att knyta tillbaks den till planets mottagare och jag är inte hundra på det. Får helt enkelt kolla upp det. Jag ringde upp ansvarig nu och han har hört något ryktesvägen utan att ha belägg för det men att man kan behöva en radio som inte har varit "simulerad" för att nollställa fartreglaget så den radion som du har simulerat med hittar tillbaka till fartreglaget och mottagaren. Det vi får göra i så fall är att reklamera den radion du har och skicka en ny. Om du nu inte får igång det

Nicke_Nyf
2009-11-05, 23:49
Nån måste ju fått samma problem eller är det bara min osis? :p

Nicke_Nyf
2009-11-06, 12:44
Äntligen fungera det igen! :) Hittade instruktionsboken om radion så nu har jag "reseta" radion :)