handdator

Visa fullständig version : Chicken stick



Krille
2007-07-28, 20:28
Använd sådan när ni skall flippa igång våra kära motorer. (eller bättre starter om det går)

Skulle hjälpa K-Å med sin messersmit idag men var för lat för att orka hämta handske eller chicken stick. Starter fungerade ju inte pga messersmit spinnern. den ser ju lite lustig ut.

Tja å nu sitter jag här å skriver med fina skärsår på mina fingrar.

Motorn högg emot å proppen var för vass för mitt skin på fingrarna, så bortskaft skin på lillfinger, litet jack i ringfinger, djupa skärsår i långfinger å pekfinger.

Så härmed vill jag påminna andra om att inte vara lika lat. Även att tänka på är våran hörsel, våra motorer brukar ju väsnas endel när vi står å trimmar in dom.

att man aldrig lär sig.

loop
2007-07-28, 21:07
Jag använder nu mera hörelsskydd när jag startar mina motorer efter lite gnäll från företagshälsovården som undrar vad jag med min hörsel.

Sätter nu mera alltid fast kärran med en rep och om starten inte fungerar använder jag chicken stick efter att jag klantade mig för några år sedan, 1,5 mån sjukskrivning för att man inte tänkt i en 1/2 sek.

bokis
2007-07-28, 21:13
Vad var det för fel på K-Å:s små generalsfingrar?
De borde ha använts istället.. :D

Ålänning
2007-07-29, 18:58
Jag startar med chicken-skruvmejsel (gummiände) och så har jag
alltid solglasögon på mig dels för att se så otroligt cool ut, men mest
för att skydda mot propellersplitter.

DrHanke
2007-07-29, 21:31
krille sluta gnäll som en tjej, du e ju militär borde ha lite hud på fingrarna? PDT_Armataz_02_11

en sånn här borde varje flygare ha i fickan...
http://www.modellhobby.com/product_info.php?cPath=162_226&products_id=4810