handdator

Visa fullständig version : Servo till gyrot



Ompa
2007-08-01, 01:00
Har ett JR G490T gyro, ska byta tail servo på min T-Rex 450 och vill veta vilka servon som rekomenderas till detta gyro.
Exempelvis, fungerar ett Futaba 3154 bra med detta gyro? Eller är det tabu att ha annat märke än JR till deras gyron när det gäller digitalservon? :roll:

JR
2007-08-01, 01:03
Nej, du kan använda anda fabrikat av servo. Själv har jag ett ACE till mitt och även ett Hitec HS 56. Det du måste kolla är om servot du använder fungerar i DS mode eller om du skall köra std.

Ompa
2007-08-01, 11:05
Tack JR då vet jag. Som sagt så har jag funderat på Futabas 3154 till tailen eller ev JR DS-281. Vet inte vilket av dom som är bäst som tail servo, lutar väll ev mot Futabas servo trotsallt efter alla inlägg man läst på andra forum :)

Ompa
2007-08-01, 19:39
Nej, du kan använda anda fabrikat av servo. Själv har jag ett ACE till mitt och även ett Hitec HS 56. Det du måste kolla är om servot du använder fungerar i DS mode eller om du skall köra std.

Har kollat på mitt JR gyro. Skillnaden på mitt JR G490T gyro och mitt andra Futaba GY401 gyro är att det inte finns någon omkopplare för STD eller DS mode. (Har Futabas GY401 i min Raptor 50 Titan)
Vad göra? Tänker beställa servo så jag har det på fredag senast måndag, alltså gärna ett svar i dag 1/8-07 om möjligt.
Tack på förhand :prayer:

JR
2007-08-01, 23:09
Då har du inte tittat tillräckligt. På sidan av gyrot har du en vridpot för att begränsa servots utslag. Till vänster om det har du två små kontakter under en klisterlapp som det står

Rev

Servo
Hi Nor

Rev står för reverse om gyrot kompenserar åt fel håll

Servo Hi är en del digitala servon och de flesta av JR:s NES servon. Nor är om du kör t.ex. Hitec HS 56 alt HS 65. Även TT:s nya microservo 91?? skall köras på Nor.

Jag hade nog valt ett JR 281 men om pengar inte är ett ämne så har Futaba 9650 fått mycket positiva omdömmen.

Gå inte på detta enbart men jag läste några inlägg om 3154 där man inte var odelat nöjd med funktionen på tailen.

Ompa
2007-08-01, 23:21
Tackar tackar. Kollade upp det och det stämmer...
Har beställt ett servo i kväll, det blev dock ett Futaba S9650 :oops:
Kommer nämligen byta gyrot också, har köpt en klubbkompis GY401 då han lagt ner sitt heliflygande, så nu får jag likadana gyron i bägge maskinerna och ett gyro jag känner till bättre. Så mitt G490T är nu tillsalu. Se Säljes.