handdator

Visa fullständig version : Så farligt är din mobil...



DrHanke
2007-08-02, 12:49
om nu mobilen är så här farlig... hur är det då med våra 2.4 radio?

http://yusuf.asgerally.com/?p=42

DanneG
2007-08-02, 12:52
jag ska stoppa ner några ägg, en köttbit och lite potatis i radiolådan i morgon när vi åker ner till Arvika, allt bör ju vara klart halvvägs

plutoorjan
2007-08-02, 13:53
om nu mobilen är så här farlig... hur är det då med våra 2.4 radio?

http://yusuf.asgerally.com/?p=42


Kul Grej!
Hoppas att alla förstår att det är en bluff bara, och inte börjar prata om förbud om att ha telefonen med sig på fältet... :badgrin:

\Ö.

DrHanke
2007-08-02, 13:57
hehe konstigt att inte starfighter å akmg har mobil förbud på fältet, de verkar ju gilla förbud...

Det enda vettiga förbudet borde vara barn och hundar på fältet...

Brauer
2007-08-03, 08:28
Det enda vettiga förbudet borde vara barn och hundar på fältet...
Och sambos som endast kommer dit för att man skulle varit hemma för 3-4 timmar sen! :D

Patric_med_C
2007-08-03, 21:22
tror inte ett piss på de här!
själv har jag pratat i mobilen i många timmar isträck och ja är inte kokad än :D

elcamel
2007-08-04, 07:00
kompisen pratar mobil nästan hela dagen i flera år .
men han lider nu av röda öron när han pratar mer än 5 min.

mvh daniel

Jean
2007-08-04, 16:52
Vill minnas att mythbusters testade detta med 50 eller 100 telefoner, minns inte vilket. Ägget påverkas inte.

kenneth67
2007-08-04, 21:35
hehe konstigt att inte starfighter å akmg har mobil förbud på fältet, de verkar ju gilla förbud...

Det enda vettiga förbudet borde vara barn och hundar på fältet...
det finns fält där det sitter skyltarom att mobil inte är tillåtet...
nämner inte vilket/vilka ... men dom finns

Ekis
2007-08-04, 21:55
Det enda vettiga förbudet borde vara barn och hundar på fältet...
Jag antar med denna korkade kommentar att du inte har några egna barn? Talesman för RCFF.....

kenneth67
2007-08-05, 10:12
Det enda vettiga förbudet borde vara barn och hundar på fältet...
Jag antar med denna korkade kommentar att du inte har några egna barn? Talesman för RCFF.....det kan man väll lägga under säkerhet.... eller dylikt hundar kan jag förstå inte för säkerheten kanske men pga deras hörsel som ju är rätt känslig och dom mår säkert inte bra av våra ylande motorer .. har själv haft med min dotter på fältet å visst får man hålla sten koll inte bara för dom "farliga" situationer som kan uppstå utan även får att barn gärna vill kolla känna å som dom själva säger "bara" titta" skall man flyga e det nog bäst att lämna barnen hemma men som "depåflygare" är det i mina ögon helt ok att dom är med !!min dotter är 3 år och tycker det är jätte kul å vara med hon har tillåmed eget flygplan:)

Brauer
2007-08-05, 23:14
Vi har både kommande generationers modellflygare och vovvar på fältet. Det funkar alldeles utomordentligt bra. Jag vill förtydliga ironin i mitt förra inlägg. Självklart är alla välkomna till fältet, även om man kanske inte vill ha en brödkavel infarandes i depån för att man skulle varit hemma och klippt gräs :)

DrHanke
2007-08-06, 09:49
PDT_Armataz_02_40

En provocerar lite också, nej vad jag menade med barn å hunder är att många låter ungar å hunder springa på fältet vilket kan skapa jobbiga situationer... Naturlitvis skall alla få vara på fältet men under ordnade former!

wesse
2007-08-06, 10:11
hade min mobil i fickan under min morgonflygning va oppe i luften då det ringde fick då skynda mig att landa höll på o gå i backen men han ta samtalet med min gode vän stefan...med detta i bakhuvudet så skulle man nog förbjuda mobiler på fältet åtminstånde tills man har lärt sig grunderna..vi i mönsterås är numera så hårda att vi kör med 99%expo ughh

p.s kom på att jag alltid har mobilen i fickan kan kanske förklara att mina ägg är varma i bland


i morgon är det en annan dag...

hurra att jag är anorlunda

colsson
2007-08-06, 12:39
Vi har mobilförbud i vår depå men det skiter de flesta i.