handdator

Visa fullständig version : radio mottagare kompitabla??



kenneth67
2007-08-19, 11:40
hejsan hejsan alla monster diggare ;) i vingen jag köpte sitter det uppenbarligen en multiplex mottagare av ngt märke .. å min radio sanwa vg 6000 är ju ingen multiplex !?? men petade i kristall i mottagaren å visst det fungerade , men undra om man kan lite på sytemen fungerar ihop ?? ngn som vaet ?

SMOKE`n
2007-08-19, 14:27
Det borde inte vara några problem. Ett räckviddstest, sen är det bara flyga tror jag.

kenneth67
2007-08-19, 21:21
ok testade sakerna idag.. premiär flög .. å det funkade kanon med den mottagaren å min radio ....

Ompa
2007-08-20, 22:02
Brukar/ska inte va något problem när det är ppm motagare. När det gäller pcm mottagare däremot måste det vara samma märke på mottagare och sändare.

luggen
2007-09-13, 21:31
Hade problem med min Sanwa VG6000 när jag körde med futaba motagare och futaba kristall i sändare och motagare, servon ryckte ockontrolerat. Tryckte in original sanwa kristaller i sändare och futaba motagaren och då funkade det klockrent.

freddan_6
2007-09-15, 06:59
Sändarkristallen ska passa sändaren, mottagarkristallen ska passa mottagaren, det går inte (alltid) att byta kristall mellan märken. Däremot ska radiosignalen för PPM vara standardiserad, så du kan ha ett märke (kristall+utrustning) i ena änden och ett annat märke (kristall+utrustning) i andra änden. Tänk också på att vissa mottagare har "dual conversion" eller två blandare. Deras kristaller går inte att byta mot andra mottagare som har "single conversion" eller en blandare.

m.v.h. //Fredrik