handdator

Visa fullständig version : ner som en pankaka !!



kenneth67
2007-08-20, 20:32
så då har man klantat sig då lyckan blev kort!! gjorde inte den obligatoriska kontrollen innan takeoff!! vilket resulterade i ett brak!! så vad var felet då ??? mitt så klart haveri utredning ala bokis/wesse visade att jag missat slå om till dom snällare utslagen på skev viket resulterade 150 rollar på 6 meters höjd å rätt ibacken .. bilder på eländet !! http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1084
så bedrövad ringer till rc butiken i skövde å hör efter om dom har lite material .. japps den skall reåpareras!!!!! åker dit å vad händer som ett litet barn i godis affär kommer hem med en extra 300 s som tröst å lite annat smått å gott.. samt material till reparationen..... åter kommer med bilder på 300an i byggtråd ... ett klipp på den fresten 950 kr!! toppen pris ;))

bokis
2007-08-20, 20:44
:D I like konsekvensutredningen o uppföljningen..
Beklagar eländet givetvis men påátt igen bara!

hillebille
2007-08-21, 05:18
neeeeeeeeej!
så synd så synd

kenneth67
2007-08-21, 08:52
neeeeeeeeej!
så synd så synd gråt inte för det gör inte jag :) material inhandlat för rep istort bara framänden som gick sönder det ser mycket värre ut än vad det är la 1 tim i källaren igår så 2 spant servo brunnen kvar att fixa sedan bara ny klädsel ca 1,5-2 tim jobb kostnad material 200 kr ink ny klädsel så det är lugnt !! men visst är det tråkigt när de går i backen .. så har vi lärt oss å ALLTID kolla roder utslag mm innan takeoff ;)

kenneth67
2007-08-29, 19:23
huvva vad det går ! så nu är den färdig reparerad ... och prov gasad ute på gårdsplan ... verkar som den håller ihop på backen iaf ;) provade med en annan propp satte på 9x4 istället för den 9x6 som satt innan å jä..ar vad det varvar ! verkar inte som den mattas nämnvärt i drag kraft så nu väntar jag bara på lite lugnare väder så man kan testa igen .. antar att egenskaperna ändrats lite efter en sån ganska omfattande reparation.. då allt säkert inte är exact lika som innan.... färgen har dock ändrats till fluorocerande röd undersida med illgul över sida .. så den lär synas i luften!

wesse
2007-08-29, 20:43
nu måst vi lyda vår fader o köra med expo annars låter vår herre sin vrede regna över oss...

kenneth67
2007-08-29, 21:36
de där har du lärt dig av farbror bokis wesse!;)expo är som jesu uppståndelse ...alla har hört om det .........hehe ne ska vara mer försiktig lovar har ju sett hur du gör så ska knäa i hobby rummet å tillbedja metanol guden ..offer har han ju redan fått:)

bokis
2007-08-29, 22:07
Må expon vara med eder...Själv har jag inte tid.. :D

wesse
2007-08-30, 06:00
vår Fader (bokis) vad menar du har du inte tid med oss? vad ska vi göra för o få din välsingelse ska vi offra ett får eller en Calmato till din ära vi gör vad som helst för att du ska ta dig tid till oss stackars dödliga snälla snälla fader hör vå bön till dig.........

kenneth67
2007-09-02, 18:09
oooooo jaaa hör mig herre ty nu har jag varit nära dig halleluleja!!! prov flög "idioten" efter reparationen igår i skapligt hård vind .... oja herren var med mig allt gick bra halleluja! dock vibrerade en skruv till förgasaren loss efter ca 4-5 min flygning motor stopp till följd oja herre du bara testar mig .. jag klarade provet... å landade utan problem....