handdator

Visa fullständig version : Hur konfigurerar ni radion



Wåfflan
2007-08-24, 23:56
Sitter här med min nya FF9 Super och sätter upp prg.
I manualen står det att man ska ha dualrate för de olika rodren på olika switchar, jag har tidigare haft dual assignat på samma switch för alla roder. hur gör ni? Att ha "trottel cut" och "Idle down" på samma switch verkar bra, återigen hur gör ni. HUr ser era "switch setups" ut" kniveggs switch, fyrkantsloop switch osv.. Berätta gärna och ge mig lite input....hygglo rå´

Tjena

Wåfflan
2007-08-25, 01:55
Kom igen då, det är ju skitmånga som "läst ämnet" det ser man ju. Svara då, det finns väl knappast någon som läser detta utan att ha en radio???

wesse
2007-08-25, 08:35
jo jag äger en ff9 o har inte en aning om hur allt fungerar men visst är den fin o titta på :oops:

DrHanke
2007-08-25, 08:51
inga svar beror nog på att inga vet hur man ska använda radion, å Wesse kan visst du har gått i bokis fina radio programera skola!

Hur man gör med DR/EXPO, cut, idle är så himla inviduellt. En del vill ha det en spak andra på två, kutten lika så även med idle.

Själv har jag en T14 och använder mig av "flightmodes" flyger med tre olika inställningar, landning, flygning, "stora roliga utslag". Expo i varierande grad lite vad det är för flyg men generellt ca 30-40% på skev, 30-40 på höjd, 20-30 på sida, samt olika utslags begränsningar i varje mode.

Timers för å veta hur länge jag flygit/har kvar å flaxa, en timer som går upp å en som går ner helt enkelt.

En till tre mixarar beroende på maskin och uppförande, ofta en för ombordglöden som är thr/aux mixad, en för sida/skev för knivegg å ibland en för sida/höjd beroende på om maskinen vill buka sig vid kniv.

Lite info iaf hur jag försöker få till det...

Krille
2007-08-25, 09:59
Som hanke sa finns det ingen "regel" för hur det skall vara. Bara man bestämmer sig för ett för sig själv "bra" sätt.
Jag har en FF9 super och personligen kör jag med tripple rate på höjd å skev, dualrate på sida, alla på olika switchar. THR-cut har jag på den fjäderbelastade switchen.
Att jag kör med olika switchar är för att jag använder olika stora utslag på olika grejer beroende på vilka manövrar jag gör.

Jag att jag kör med tripple rate på höjd å skev är för att jag har små, stora och 3D utslag. brukar ha ca 5-10% expo på de små utslagen å 50-60% på 3D utslag. Allt efter tycke och smak.

Det är dock bra om man har dualrate och sådant på samma switch på alla modellminnen så man inte behöver funderar på vilken switch det är på denna modellen.

En annan grundregel som jag brukar ha är att när jag skall starta strömen på modellen har jag alla switchar frammåt/uppåt, På så sätt ser jag enkelt att alla switchar står rätt för att starta modellen.
T.ex kanske många föredrar att ha landställ ner nedåt/mot sig på en switch, men då tror jag att det är lätt att glömma att just den switchen ska vara nedåt på just denna modellen. men det är vad jag tycker :)