handdator

Visa fullständig version : ..... missade provflygningen....av Per´s Ullimate



wesse
2007-08-26, 18:30
vi var i dag o tjuvtittate på Pers Ullimate ska bli spännande o se den i luften inom kort.....
YouTube - ullimate

hann inte ut till fältet i tid ...Per hade redan flyge suck blev en film snutt ändå..nästa gång blir det flygfilm hoppas jag....

YouTube - Per`s Ullimate


grattis Per den är nästan hel....

sundqvistjohan
2007-08-26, 19:44
Väntar med spänning på premiärflygningen. Häftigt plan. En Ultimate står högst på min önskelista just nu.

Sigun
2007-08-26, 20:04
Får passa på och gratulera Per till ett fint bygge ! .. ska bli skoj och se den flyga framöver.. om nu Wesse hinner med :lol:

Nexus
2007-08-26, 20:40
Hej Hej och ja är där ett ARF ?? vilken tillverka är den märket ???

MVH Steve !!

:D :D :D :D

Heda
2007-08-26, 20:49
ser ut som en worldmodels

Per P
2007-08-26, 21:07
Tack för de trevliga kommentarerna om min modell :D

Ja, det är en WorldModels Ultimate 27% skala.
Premiärturen blir någon dag då det är riktigt fint väder. Tills dess ska jag ägna mig åt att sätta dit alla dekaler som ska vara på modellen. Har som ni kanske såg på filmen inte satt dit några än, men det kommer!

//Per

Nexus
2007-08-27, 07:03
Tack för de trevliga kommentarerna om min modell :D

Ja, det är en WorldModels Ultimate 27% skala.
Premiärturen blir någon dag då det är riktigt fint väder. Tills dess ska jag ägna mig åt att sätta dit alla dekaler som ska vara på modellen. Har som ni kanske såg på filmen inte satt dit några än, men det kommer!

//Per

javisst jag känner till Worldmodels Ultimate nu vet jag det var den du hade okej !!

med 27 % skala ok !!

här är bilder:

http://theworldmodels.com/para/products/airplanemodels/planeimage/A172S1.jpg

det är din Ultimate exakt !!

MVH Steve

:D :D :D :D

Snickarjävel´n
2007-08-31, 20:44
Nä men åhh , så de va ett sånt plan :roll: .






Najs kärra , väntar med stor spänning på filmen.
Vad kräver den för storlek på servo en sån där maskin?

Sigun
2007-08-31, 21:01
Hur går de ?? .. flyger ni inte i Mönsterås hihi..

Per P
2007-08-31, 22:08
Hej!

Jodå vi flyger i Mönsterås... när det är väder ;)
Det har varit antingen blåsigt eller regnigt, eller så har annat kommit upp emellan... Men film kommer så fort det blir möjlighet... dock INTE från provflygningen.

JonnyE: Jag har Futaba 3003-servon till skevrodrena och gasen. Futaba S3010 (6,5kg) till sida och höjd. Sidoroderservot är det enda jag inte är helt 100 på om det räcker, men jag testar så får vi se.

MVH//Per

Sigun
2007-08-31, 22:16
Vad trevligt..

Vi ska ut imorgon på morgonen och flaxtra med våra Cessnor igen :) ... får se hur de går denna gången.

Blir kanske en ny film.. vem vet..

Sedan blir de ett besök på flygmeetinget i Olofström imorgon med.

/Martin

Per P
2007-09-01, 19:51
Ultimaten provflugen idag!

Den flyger alldeles perfekt. Inga konstigheter för sig alls.
Starten: Inga problem, lättade efter några meter
Flygning: Draget kan man säga räcker gott och väl :D
Landning: flög till och med sakta utan att klippa eller något!

Dock sprack det runt en lödning i ljuddämparen, så det blev bara en flygning. Nu ska dämparen lödas om och förstärkas... sen är det flygning som gäller igen!

MVH//Per

Sigun
2007-09-01, 20:07
Grattis Per !
Kul att de blev en lyckad första flygning utan större problem.. blir ännu roligare när Wesse filmat dina flygningar framöver !! vart höll han hus idag ?

Daniel L
2007-09-01, 22:43
vill också ha :cry:

drömma kan jag ju alltid göra

Per P
2007-09-02, 00:54
Tack! Jodå det gick fint. Ljuddämparen ska lödas om och göras ett par ändringar på, så blir det fint sen :D

Daniel L: Köp dig en vettja ;) Jag har också alltid velat ha en Ultimate, och gjorde äntligen slag i saken o köpte mig en ;)